Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019 på grund av personalutbildning. Öppnar igen måndag den 26 augusti med ordinarie öppettider klockan 08:00 - 18:00.

Sydost

Denna sektion tillhör avdelning Stockholms län
Kommunal sektion Sydost är en sektion inom Kommunal Stockholms län.Vi organiserar medlemmar anställda inom Haninge, Nynäshamn och Tyresö kommun.

Våra medlemmar finns inom många olika yrkesgrupper

Barnskötare, kokerskor, vaktmästare, dagbarnvårdare, fritidsledare, vårdbiträden, boendestödjare, undersköterskor, personliga assistenter och yrkesarbetare inom de tekniska kontoren i kommunerna.

Förhandlingsteam - Lokala facket

För dig som arbetar inom Nynäshamn och Tyresö kommuner har vi förhandlingsteam, dit du kan vända dig om du har frågor som berör medlemskapet, löner och anställningsvillkor, med mera. Är du anställd inom Haninge kommun kan du kontakta oss på sektionen om du behöver komma i kontakt med facket.

Vad vi gör

På sektionsnivå arbetar vi med frågor som berör medlemskapet, löner och anställningsvillkor för våra medlemmar. Vi hjälper också till vid rehabiliteringsärenden, enskilda personärenden med mera. Facklig utbildning till medlemmar och våra arbetsplatsombud är en viktigt del av vårt arbete.

Medlemsmöten är också en viktig uppgift. Vi har tre medlemsmöten per år, där kan du som medlem vara med och påverka den fackliga verksamheten. Vi har också andra former av medlemsmöten, det kan vara yrkesträffar, ombudsmöten eller rena informationsträffar.

Sektionsstyrelsen

Sektionsstyrelsen har det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet. I styrelsens uppdrag ligger att ansvara för verksamhetsplan, budget och studieverksamheten. Styrelsen ska se till att alla fackliga företrädare får den utbildning som krävs och att det fackliga förhandlingsarbetet samordnas.

Besöksadress:
Rudsjöterrassen 3
13681 HANINGE
Karta
Postadress:
Rudsjöterrassen 3
13681 HANINGE
Öppettider:
Må 9-16 Ti 9-18 On 9-16 To 9-16 Fr 9-12 Lunchstängt alla dagar mellan 12-13
Telefon:
Ordförande:
Alexandra Eldstål

Våra nyheter

Lars Frid, regionalt fackligt ombud, Kommunal Stockholms län, har tecknat 17 avtal med arbetsgivare sedan i januari i år.

Facklig framgång: Lars Frid har tecknat 17 avtal sedan i januari

Lars Frid, regionalt fackligt ombud för Kommunal Stockholms län, har tecknat 17 kollektivavtal sedan i januari. Hur bär han sig åt egentligen?
Susanne Harju-Jeanty

När allting faller sönder - på arbetsplatsen

”Jag försöker komma ihåg hur det började och varför jag inte kunde stoppa det." "Sönderfall" handlar om en personlig assistent som av arbetsgivaren blir anklagad för saker hen inte har gjort, men den handlar lika mycket om brukaren som också har en historia och som, utan att kunna påverka det själv, förlorar personer som varit hos hen väldigt länge.

Semestra i Stockholms län? Hyr stuga genom Nygård

Välkomna till Semesterhemmet Nygård. Här finns stugor i olika storlekar att hyra.
Nya styrelsen för sektion Ambea.

Sektion Ambeas första årsmöte

32 röstberättigade medlemmar samlades på tisdagskvällen för att välja ny ordförande och ny styrelse under det historiska första årsmötet för Kommunal Stockholms läns nyaste sektion Ambea.

Kommunal Stockholms län söker regionalt skyddsombud

Kommunal Stockholms län har ca 78 500 medlemmar och är förbundets största avdelning. Vi söker nu en förtroendevald till uppdraget som regionalt skyddsombud (RSO) på 100 procent.

Kommunal Stockholms län söker regionala fackliga ombud

Kommunal Stockholms län har ca 78 500 medlemmar och är förbundets största avdelning. Vi söker nu förtroendevalda regionala fackliga ombud (RFO).

Årsmöten för Kommunal Stockholms läns sektioner

Februari betyder att Kommunal Stockholms läns sektioner har sina årsmöten. Det är ett jättebra tillfälle att vara med och påverka och alla medlemmar är varmt välkomna till sina respektive sektioners möten.

Gå en ABF-kurs för halva priset

Drömmer du om att lära dig ett nytt språk, lära dig dreja eller bli en bättre talare? Som medlem i Kommunal Stockholms län har du 50 procents rabatt på en kurs eller studiecirkel under våren. Få inspiration, träffa nya människor och lär dig nya saker med en kurs på ABF Stockholm.
Jessica P Klemetsson, ordförande, Kommunal Stockholms län

Rapportera tillbud och arbetsskador

God fortsättning! Nu är 2019 här och Kommunal Stockholms län jobbar ständigt med att arbetsmiljön på våra arbetsplatser ska vara tillfredställande. Alla medlemmars lika rätt till ett arbete med god arbetsmiljö är ett grundläggande mål för Kommunal. Arbetsmiljöfrågorna är viktiga och prioriterade i förbundet.
Stephan Gard

Fortkörningslösningar ifrågasätts

Farten är ett problem för många bussförare. Det visar hastighetsobservationer som Keolis låtit göra på bussar. Stephan Gard, skyddsombud vid ett av Keolis garage i Stockholm, ifrågasätter vad mätningarna leder till.