"Vi vill mer" i Värnamo

Som en uppföljning på förra årets centrala utvecklingsarena besökte Tobias Baudin och Lenita Granlund Värnamo i fredags. Syftet var att avtacka Tuppen och blicka framåt. Under dagen presenterades det nya konceptet ”Vi vill mer” som ligger till grund för framtidens fackförening.

Sektionsordföringar tillsammans med Tobias Baudin och Lenita Granlund, innan arbetsplatsbesök.
Under dagen besökte sektionsordföringar, Tobias Baudin och Lenita Granlund olika arbetsplatser inom funktionshinderverksamheten i Värnamo.
Foto: Sofia Tollbo

- Kommunals medlemmar vill få ut mer av sina yrken och liv. De vill utvecklas och ges möjligheter att skapa en rik tillvaro, berättar Tobias Baudin.

Det nya konceptet ”Vi vill mer” är en del av Kommunals förändringsresa. Den resa som ledningsturnén nu åker runt i Sverige och informerar om. Syftet är att lyfta vad som hänt, vad Kommunal har gjort, hur förändringsresan fortsätter och vad som ska göras nu. ”Vi vill mer”-konceptet fokuserar på medlemsnyttan och lyfter Kommunals relevans för medlemmens vardag. Kommunikationskonceptet presenterar medlemmen som vinnare och Kommunal som möjliggörare.

Under besöket i Värnamo fick sektionsordföringarna möjlighet att diskutera ”Vi vill mer”. Diskussionerna handlade också om att konkretisera arbetet för att fortsätta stärka Kommunal. Dagen avslutades med besök på arbetsplatser inom funktionshinderverksamheten i Värnamo. Ett stort tack till de arbetsplatser som tog emot under dagen!