Sommarhälsning från sektion Trafik

Här kommer en sommarhälsning. I år visar sig sommaren från sin vackraste sida, bjuder oss på varma och soliga dagar och väcker en önskan inom oss att det aldrig tar slut.

Sektion Trafik har haft en vår och försommar full av aktivitet.
Foto: Safet Muric

Det har även varit en period full av liv i vår Sektion Trafik. Sedan vi bildades i januari i år löste olika aktiviteter av varandra: på alla hjärtans dag delade vi ut rosor till bussförare. Kvinnliga busschaufförer uppvaktades med choklad på Internationella kvinnodagen. Vi protesterade mot EU-s förslag som vill försämra våra arbetsvillkor och besökte nästan alla bussbolag under Fair Trade dagarna i maj.

Under våren och försommaren kämpade vi med olika personärenden och de flesta löste sig med en facklig seger.

Afa-projektet - ett riktigt viktigt projekt

Samtidigt genomför vi AFA projektet om våra avtals- och medlemsförsäkringar och understryker betydelsen av det arbetsplatsnära fackliga arbetet. En hög organisations grad är av största vikt, utan den är vi en försvagad part i avtalsrörelsen vilket leder till en försämring av våra kollektivavtal.

Så min uppmaning till er alla är: VÄRVA era arbetskamrater att ansluta sig till oss, tillsammans blir vi ännu starkare.

Sommartider hej, hej

Som ni kan se råder det full aktivitet i er sektion och ett lugnare tempo under juli och augusti är välkommet.

Öppettider under sommaren:
Vecka:

27 - 35, måndagar och torsdagar: 09:00 - 16:00

Vi spurtar mot målet - Socialdemokraterna ska vinna valet

Efter det gasar vi på mot hösten och Valet 2018. Som ni säkerligen vet stödjer vi Socialdemokraterna och driver gemensamt frågorna om trygga jobb, ökade resurser till välfärden och stopp för vinstjakt. OBS:Skatteavdrag för fackföreningsavgiften och a-kassan är redan igenom klubbade och ger effekt i nästa års deklaration.

Höstens val blir säkert en rusare - så tänk på vilka det är som kämpar för den hårt arbetande vanliga människan.

Med dessa ord önskar jag er alla en fortsatt underbar och stärkande sommar & semester 2018.

Ordförande Sektion Trafik

Zdenka Speljak