Nominera till Årets fackliga hjältedåd 2024

Årets fackliga hjältedåd är en utmärkelse som delas ut till en grupp eller en person som gjort en betydande insats inom facket det senaste året. Känner du någon som utfört ett fackligt hjältedåd? Då kan du nominera hen till Årets fackliga hjältedåd 2024.

Simon Kullberg
Förra årets vinnare Simon Kullberg.
Foto: LO

Unga fackliga företrädare gör dagligen skillnad på arbetsplatser, i människors vardag och samhället i stort. För att lyfta fram dessa insatser delar LO ut utmärkelsen Årets fackliga hjältedåd där en speciell insats under det gångna året uppmärksammas lite extra.

Årets fackliga hjältedåd är en utmärkelse som delas ut till en grupp eller en person som gjort en betydande insats inom facket det senaste året. Kriterier för utmärkelsen är att gruppen eller personen varit aktiva inom något av LO-förbunden och är under 30 år. Vem som helst kan skicka in en nominering.

Lägg tid på din motivering, det är den som juryn kommer ta ställning till. Den 23 februari stänger nomineringen och juryn påbörjar sitt arbete med att utse finalister och vinnare. Vinnaren tillkännages på LOs Ungforum den 10–12 april 2024.

Ta chansen och nominera en hjälte!