Kommunal Ale bjuder in till höstens aktiviteter

Efter en tuff sommar informerar Sladjana Gustafsson, sektion Ales ordförande, om vad som är på gång under hösten, både inom Kommunal och hos arbetsgivaren.

Hoppas att många av er har haft en skön sommar. Vissa har arbetat hela sommaren för att vi andra skulle kunna ha semester, så stort tack till alla våra fantastiska sommarvikarier!

Vad vi har fått till oss på Kommunal är att sommaren har varit tuff detta år. Många av våra medlemmar har arbetet mycket övertid och vissa har till och med fått avbryta sin semester eftersom det fattades personal ute i verksamheterna.  Vi har sett att övertid/beordrad tid har ökat markant denna sommar. Detta tänker vi ta upp till diskussion med arbetsgivaren Ale Kommun.

Vi har en tuff höst framför oss i Kommunal Ale följande kommer att hända som vi vet idag.

Aktuellt i Ale kommun

Kommunal ska få en redovisning av Ale Kommun kring arbetet ”Stolt omsorg i Ale”. Hur tänker kommunen arbeta med att förbättra arbetsmiljön och villkoren för våra medlemmar? Vad är för åtgärder Ale kommun måste ta för att det ska bli bättre ute?

Heltidprojektet inom vård och omsorg startar på vissa arbetsplatser den 5 september. Kick off den 31 augusti.

Löneöversyn

Löneöversynenkommer att ta en hel del av vår tid. Vi väntar nu på att få tider av arbetsgivaren när vi ska träffas för att genomföra löneöversynen. Vi hoppas att nya lönen kommer i september eller oktober månad. Vi kommer att ordna medlemsmöte för er kring löneöversyn så fort vi har något att informera om. Vi kommer regelbundet att skicka information via mail och till era arbetsplatsombud.

Du som medlem är alltid välkommen att kontakta oss om du har funderingar kring löneöversynen. Så hör av er om ni undrar något, ale.vast@kommunal.se eller 010-442 94 47.

Nominera dina fackliga företrädare

Nu går det att nominera personer till Kommunal Ales styrelse inför 2017! Kontakta valberedningen för mer information val.kommunalale@outlook.com.

Det var allt för denna gång. Sektionsstyrelses nästa sammanträde är:

14 december 16.30–19.30

Med vänliga hälsningar,