Kommunal mottog pris i Almedalen - årets mest tillgängliga hemsida!

Under Almedalsveckan delades det för tredje året i rad ut ett diplom till den fackförening som har bedömts ha den mest tillgängliga informationen och bäst bemötande för målgruppen intellektuellt funktionsnedsatta. I år vann Kommunal och diplomet mottogs av ordförande Tobias Baudin.

Prisutdelare Sanna Crona och Emma Lindén tillsammans med Kommunals ordförande Tobias Baudin.
Foto: Kommunal

Den jury som deltog i bedömningen var unga vuxna med intellektuellt funktionsnedsättning som ingår i Arvsfondens projekt A27. Efter granskning av respektive fackföreningars hemsidor samt en samlad bedömning av den muntliga informationen som getts från fackföreningarnas representanter vid informationsmöten och frågeställningar har Kommunal i år utmärkt sig på en mängd olika sätt.

I motiveringen står det bland annat att Kommunal utökat tillgängligheten med tjänsten Kollkollen och anses vara landets ledande fackföreningshemsida vad gäller tillgänglighet för att hitta information och layout. Kommunal utmärker sig även vid personligt bemötande på lokal nivå som har varit helt exemplariskt enligt juryn.

Kommunal är stolta och glada över att fått ta emot detta fina pris som också inspirerar till fortsatt arbete med att bli en ännu mer tillgänglig och inkluderande fackförening.