Kommunal Majorna-Linné vill bli fler

Nu går Kommunal in i den största avtalsrörelsen genom tiderna, varje medlem är extra viktig! Därför får du som är arbetsplatsombud i vår sektion en extra belöning för varje ny medlem som du organiserar fram till den 31 mars 2016.

I stort sett alla kollektivavtal ska förhandlas om 2016. Kommunal har omkring 65 kollektivavtal med olika arbetsgivarorganisationer.

För att kunna vara en så stark part som möjligt under avtalsrörelsen krävs att vi har en extra hög organisationsgrad och är många medlemmar. Ju fler vi är, ju mer kommer arbetsgivarna att lyssna på oss!

Därför kör vi en kampanj under början av 2016 som ger dig som är arbetsplatsombud i Kommunal Majorna-Linné en extra premie för varje ny, inskriven medlem.

Under perioden 1 december 2015 - 31 mars 2016 får du som arbetsplatsombud en biocheck för varje medlem du skriver in. Efter denna periods utgång gör vi på sektion Majorna-Linné en kontroll av att medlemmarna finns registrerade. Du kommer att få din premie på närmast följande utvecklingsdag för arbetsplatsombud.

För varje medlem du skriver in måste du anmäla in dennes namn och personnummer till sektionen antingen via e-post majornalinne.vast@kommunal.se eller via telefon 010-442 94 18, så vi vet att det är just du som har organiserat personen.

Tänk kreativt! Varje medlem ger Kommunal en starkare röst!

Lycka till!