Husbilen gör turné i Väst

Under Almedalsveckan kunde vi följa Kommunals husbil på Gotland. Därefter har flera av Kommunals husbilar besökt olika geografiska områden i Sverige. Nu gör den turné i Väst. Kom och prata om dina hjärtefrågor. De är viktiga för oss!

Bild på regionalt fackligt ombud som står framför Kommunals rosa husbil
Foto: Simon Andersson

Kommunals husbil kommer under hela valrörelsen nu att resa runt i Västra Götaland och Bohuslän. Syftet är att väcka dialog med människor och låta dem diskutera sina upplevelser av sin arbetsplats och är en chans – både för medlemmarna och fackföreningen Kommunal – att få lyssna på människors erfarenheter.

Olika personer kommer att bemanna husbilen tillsammans med Kommunal Västs regionala fackliga ombud, Joakim Bernhardsson. Han ser det som en grym möjlighet att få väcka nytt engagemang ute i lokalsamhällen och inte minst som en möjlighet att rekrytera fler medlemmar.

Med fler medlemmar kan vi få schysstare avtal för alla. Välfärdsproffsen förtjänar fler kollegor.

Datum för vilka platser du kan hitta Joakim och husbilen på finner du nedan. För mer exakta tidsangivelser kan du kontakta din sektion.

Hitta kontaktuppgifter till din sektion

Datum och plats

27/8 - Kungsbacka - Heldag