Hjärtliga möten under hjärtedagen

Under Alla hjärtans dag träffade avdelning Sydväst medlemmar runtom i Jönköpings och Hallands län. Hjärtliga möten som stärker vår förening.

Det är i mötet som något händer; vi blir en starkare förening!
Foto: Sofia Tollbo, Safet Muric

- Vi träffade medlemmar på Keolis, Omnibuss och Smålandsbussen. Det är viktiga möten där medlemmar och kollegor kan ställa frågor som rör anställning och facket, berättar Safet Muric,sektion Trafik.

Ett axplock av sektioner med hjärtat på rätt plats

Sektion Trafik var ett gäng med olika kunskaper. Ordförande Zdenka Speljak, försäkringsansvarige Safet Muric, facklig politisk ansvarig Muhammad Salah och studieansvariga Linda Rosenius kunde svara på många frågor. Det var uppskattat hos medlemmarna. Dessutom blev vår förening ännu starkare med 3 nya medlemmar. Två bussförare och en mekaniker. Välkommen säger vi till dem!

Sektion Varberg Regionen uppmärksammade särskilt service, vaktmästeri och städ på sjukhuset i Varberg. Där bjöds medlemmarna på en riktigt härlig nyttkorg.

I Habo höll sektion Habo/Mullsjö öppet hus. Hit fick medlemmar komma och prata kompetensförsörjning och arbetesmiljö.

En riktigt härlig dag full av spännande möten och intressanta samtal.