Har du blivit kontaktad av Gertie från Kommunal Skåne?

Gertie Hansson arbetar med att ta kontakt med medlemmar i Skåne där vi, av någon anledning, ser att någon förändring har skett. Det kan vara att du som medlem är sjukskriven, föräldraledig eller kanske har börjat studera.

Gertie talar i telfeon
Gertie i samtal med en medlem
Foto: Kommunal

För att allt ska bli rätt hjälper Gertie till att reglera, rätta och även, i vissa fall, kontakta Medlemscenter som har hand om medlemsavgifterna.

Ibland framkommer det av samtalen att medlemmen är sjuk och då ställer Gertie alltid frågan om medlemmen har en Sjuk- och efterlevandeförsäkring.

Tänk alla dessa underbara människor jag får prata med varje dag

Många medlemmar ringer tillbaka och beskriver att de fått ut på försäkringen och är jätteglada. Stora summor har utbetalats till medlemmar som haft en diagnos. Pengarna är ju väldigt välkomna eftersom det oftast handlar om medlemmar som varit sjukskrivna under en längre period och i och med det haft en knaper ekonomisk situation. Både engångsbelopp och månadsbelopp upp till ett år har Gertie fått beskrivit för sig har betalats ut.

Majoriteten av samtalen slutar ofta positivt där Gertie får en direkt återkoppling och uppskattning från medlemmen.

Tänk alla dessa underbara människor jag får prata med varje dag. Den viktigaste ingrediensen för mig är att lyssna. Jag älskar mitt jobb, säger Gertie Hansson.

Gertie, vad vill du skicka med och till vem?
Till alla medlemmar - tänk på att meddela Kommunal om Du får förändringar beträffande arbete, sjukskrivning, föräldraledighet eller annat som avviker från det som meddelats till din sektion.