Boka en av Folksams personliga rådgivare

Visste du att Kommunal och Folksam har ett samarbete som gör att du kan boka en kostnadsfri genomgång med en av Folksams certifierade rådgivare.

Vilka försäkringar ingår i ditt medlemskap och när kan du nyttja dem?

Hur ser din kommande pension ut och vad kan du göra för att påverka den till det bättre? Under ett möte får du svar på de här frågorna och många fler.

Här är exempel på ämnen som tas upp:

Vilka medlemsförsäkringar har du?
Är du och din familj
rätt försäkrade?
Hur ser alla delar i din pension ut? Har du gjort rätt val?
Vad blir din pension (du får din egen pensionsprognos)?

Enkel familjejuridik, vem ärver mig?

Hur går en rådgivning till?
Folksams rådgivare kontaktar dig för att boka tid och plats. Mötet tar ungefär en timme och din respektive är välkommen att delta på mötet om du så önskar. Det enda du behöver ta med dig är ett Mobilt BankID samt din legitimation. Det är bra om du varit inne på www.minpension.se innan mötet och registrerat dig så att du har uppdaterade siffrorna.

Ni samtalar om vad som är bäst för dig och hur du får det allra bästa försäkringsskyddet sett till just ditt behov. Folksam ger även en ekonomisk rådgivning gällande din pension.

Vill du att Folksam kommer till din arbetsplats på ett gruppmöte för att informera om medlemsförsäkringar går det också bra, eller, vill ni istället att alla ska få sin individuella genomgång ute på er arbetsplats kan en av Folksams certifierade rådgivare komma ut till er.

Kontakta Helena Forsander på helena.forsander@folksam.se för att boka in ett möte eller om du har några frågor. Det går även att skriva ut blanketten längre ner på sidan och scanna in den och skicka den som email alternativt vik den dubbelt och posta den.