Årets Arbetsplatsombud och Skyddsombud 2021

Kommunal Norrbotten har utsett Daniel Sandberg och Frida Colliander till Årets Arbetsplatsombud respektive Årets Skyddsombud 2021

Frida och Daniel
Foto: Kommunal

Idag har två viktiga och duktiga medlemmar uppmärksammats: Daniel Sandberg som blivit utsedd till Årets arbetsplatsombud 2021 och Frida Colliander som blivit utsedd till Årets skyddsombud 2021.

Kommunal Norrbottens avdelningsordförande Zara Leghissa har idag delat ut diplom till dem båda. På diplomet finns fina motiveringar till varför just dem blivit utsedda.

På Daniels diplom kan man läsa att han har som nyvald och under pågående utbildning till ombud, visat ett stort intresse och engagemang för att framföra sina medlemmars önskemål under hela processen med inrangering från Piteå Kommun till numera Prieva. Han har fått till förbättringar för sig och sina kollegor samt värvat ett flertal nya medlemmar.

Om Frida kan vi läsa att hon har ett stort engagemang och driv för vår arbetsmiljö och arbetsplatsen i helhet. Ständigt pådrivande, närvarande hon är både lyhörd och handlingskraftig. Hon har en god kommunikation med sina medarbetare och håller alla uppdaterade.

Stort och varmt grattis till er båda!
Tänk vilken skillnad ombud ute på arbetsplatserna gör!

Nominera till 2022-års arbetsplatsombud och skyddsombud.

Kommunal Norrbotten utser även årets arbetsplatsombud och skyddsombud 2022, så har ni också duktiga och engagerade ombud på er arbetsplats -nominera dem!
Antingen genom att kontakta er sektion eller genom att maila till
norrbotten@kommunal.se
Avdelningsstyrelsen utser vilka som blir utsedda för 2022 på styrelsens möte i december.