Lägenhet i Sälen för medlemmar

Sovrum med dubbelsäng.
Sovrum med våningssängar
Foto: Veronica Schelin
Matsalen som vätter mot vardagsrummet
Köket i lägenheten
Köket i lägenheten där du kan laga en smarrig middag efter din utflykt.
Tvättstuga
Tvättstuga, bastu och dusch
Toalett
Sovrum med en våningssäng
Foto: Maj Karlsson
Sovrum med dubbla våningssängar.
Foto: Maj Karlsson
Bokningen för vintersäsongen 2021/2022 öppnar 1 september. Snöra på dig skidpjäxorna eller vandrarkängorna för några dagar i underbara Sälen. Hyr en medlemslägenhet mitt i Hundfjället.

Lägenheterna i Sälen/Hundfjället är till för medlemmar i Kommunals avdelning Öst. Det innebär att lägenheterna under vintersäsongen är reserverade för avdelning Östs medlemmar och kan därför inte bokas av medlemmar från andra avdelningar. Endast i de fall då ingen av avdelning Östs medlemmar har bokat lägenheterna och det är sex veckor eller mindre kvar tills tillträdesdatum får medlemmar från andra avdelningar hyra dessa. Vid anmälan sätts du upp på en kölista.

Under sommarmånaderna är det fritt fram för medlemmar från andra avdelningar att boka lägenheterna, men avdelning Östs medlemmar har förtur om flera visar intresse för samma vecka.

När kan man boka vintersäsongen 2021/2022?

Bokningen för vintersäsongen 2021/2022 öppnar 1 september

Priser vintersäsongen 2021/2022

För lägenhet A, entréplan.
Vecka 51-16 5 200 kr för hel vecka
Vecka 17-50 3 315 kr för hel vecka
Vecka 17-50 1 990 kr för weekend

För lägenhet C övre plan

Vecka 50-16 5 050 kr för hel vecka
Vecka 17-50 3 010 kr för hel vecka
Vecka 17-50 1 890 kr för weekend

Dessa priser gäller för medlemmar i Kommunal Öst, som också har förtur till bokningen. För övriga medlemmar i Kommunal gäller ett tillägg på 400 kr för vintersäsong och 300 kr för sommarsäsong.

Om lägenheterna

Det är två lägenheter för åtta personer vardera, i varje lägenhet finns tre sovrum, vardagsrum och kök. Det finns toalett, dusch, bastu och tvättmaskin i lägenheterna. Det finns också kabel-tv och dvd-spelare.

Tyvärr finns inte barnsäng.

Hitta hit, klicka här

Lägenheterna ligger vid Hundfjället med gångavstånd till skidbacken. Adress: Jonängets Fjällgård 20 A,C, 780 67 Sälen.

Boka lägenhet

Boka genom att fylla i formuläret längst ner. Bokningen för vintersäsongen 2021/2022 öppnar 1 september.

Övrig information

Lägenheterna är och ska förbli rök- och husdjursfria. Ytterligare praktisk information finner du i pdf-dokumenten nedan.

Förbehåll

För att så många olika personer som möjligt av våra medlemmar ska få möjlighet att hyra en lägenhet i Sälen så har vi lagt in en begränsning. Har du hyrt lägenhet en gång så får du vänta i tre år tills nästa gång du kan hyra, t.ex. om ni har hyrt under vintersäsongen 2020/2021 kan du hyra först vintersäsongen 2024/2025.
Det gäller även om ni är två medlemmar i samma familj, alltså om den ena i familjen har hyrt kan inte den andra hyra året efter utan måste också vänta i tre år på nästa tur att kunna hyra igen.

Boka medlemslägenhet i Sälen

Tips: Du hittar ditt medlemsnummer under "Mina sidor".
Om veckan du önskar redan är bokad.
Välj lägenhet A eller C eller X. Lägenhet - A = (Entréplan med uteplats) Lägenhet - C = (1 tr. upp) Valfritt vilken - X = (Spelar ingen roll vilken för mig)