Vill du ha en trygg, enkel och säker betalning?

Vill du ha mer kontroll över din betalning? Slippa lägga in betalningen för hand? Byt till autogiro, e-faktura eller Kivra. Tryggt, enkelt och automatiskt!

Illustration av person som badar i fakturor.
Foto: Kommunal

Så byter du till e-faktura:

Du anmäler dig till e-faktura via din internetbank. I listan över företag som är anslutna till elektronisk faktura, väljer du Kommunal Fackförbundet och fyller sedan i anmälningsformuläret.

Så byter du till autogiro:

1. Logga in på din internetbank. Leta upp autogiroanmälan, sök upp Kommunal Fackförbundet (bg 5327-8362) och klicka på Anmäl/Ansök.
  2. Välj vilket konto autogirot ska dras från.
  3. Fyll i betalarnummer (ditt personnummer, ange 10 siffror) och bekräfta autogiroanmälan. Klart!

Videoklipp om hur man ansöker om autogiro i olika banker

När ansökan hanterats får du ett brev om godkänt autogiro. Fortsätt betala medlemsavgiften som vanligt tills du ser att medlemsavgiften har börjat dras via autogiro från ditt konto. Autogiro dras den 27:e i månaden. Om täckning saknas  på förfallodagen, görs ytterligare dragningsförsök kommande bankdagar.

Så byter du till Kivra

Med Kivra får du all vår post digitalt! Även avin, som du kan betala direkt i Kivra. Läs mer och anslut dig på kivra.se

Är du Swedbank-kund och får uppmaning om att utöka BankID?

Swedbank har nyligen infört att deras kunder behöver aktivera utökat BankID för att kunna utföra vissa banktjänster, till exempel ansluta nya autogiron och e-faktura-mottagare. Läs mer om hur man aktiverar utökat BankID på swedbank.se.

Är du osäker på vilket betalsätt du har?

Se vilket betalsätt du har på Mina sidor

När uppdaterade du senast din mejladress?

Missa inget viktigt – dubbelkolla att din mejladress och telefonnummer stämmer:

Logga in på Mina sidor