Hoppa över menyn och gå direkt till innehållet
Anpassa

Nära Dig - Behöver du hjälp?

Nära Dig
Foto: Kommunal
Nedan hittar du svar på vanliga frågor. Kolla gärna igenom dessa först. Du kan annars skicka in ett ärende med formuläret. För att vi ska kunna hjälpa dig, är det viktigt att du ger så utförlig information som möjligt. Kan du ta en skärmdump på problemet och skicka med är det ofta till stor hjälp.

Jag kommer inte in på appen - har jag rätt att använda den?

För att använda appen behöver du vara arbetsplatsombud eller skyddsombud för Kommunal och ha en mobiltelefon eller en surfplatta. Vi kommer att öppna appen för fler användare längre fram. 

Installera mobilt BankID för att använda appen

För att använda appen behöver du:

  • vara förtroendevalt arbetsplatsombud eller skyddsombud för Kommunal och
  • ha en mobiltelefon med mobilt BankID installerat.

Här finns det beskrivet hur du kommer igång med mobilt BankID

Mitt BankID verkar inte fungera

Här kan du testa om ditt BankID fungerar och få hjälp.

Jag har ett önskemål på förbättring eller ny funktionalitet till appen

Om du i stället vill ge förslag på förbättringar eller ser ett behov av ny funktionalitet till appen, är du varmt välkommen att lämna dem här.

App-hjälp

Ge en så utförlig beskrivning du kan av ditt problem med appen.
Ladda gärna upp en skärmdump som visar problemet med appen.
Filstorleken får inte överstiga 2 MB.
Tillåtna filtyper: gif jpg jpeg png.