Uteblivna betalningspåminnelser i maj

På grund av ett tekniskt fel har Kommunals betalningspåminnelser inte skickats ut som de skulle i början av maj. Det innebär att medlemmar som inte har betalat sin medlemsavgift fram till 30 april, tyvärr inte har fått någon påminnelse om att vi saknar deras inbetalning. Nya påminnelser är på väg ut med post under de första dagarna i juni.

Vad händer nu?

Vi håller just nu på att trycka upp de saknade påminnelserna. Påminnelserna skickas sedan med fysisk post till berörda medlemmar med start onsdagen den 31 maj. Du som är berörd av felet kommer få din påminnelseavi med posten under de första dagarna av juni.

Betalningspåminnelserna går ut till samtliga som haft en skuld per 1 maj

Observera att vi skickar ut påminnelseavierna till samtliga medlemmar som hade en skuld per 1 maj. Det betyder att medlemmar som hunnit betala sin försenade avgift efter den 1 maj, ändå får denna påminnelse med posten.

Undrar du om vi fått in din betalning?

Du kan alltid logga in på Mina sidor, klicka på ”Mitt medlemskap” och ”Medlemsavgift” för att kontrollera om du har någon skuld. Det kan dock ta ett par bankdagar efter betalning innan beloppet nollas på Mina sidor. Pröva att logga in igen en eller ett par dagar senare om du inte ser att din betalning nått oss ännu.

Jag som inte har betalat medlemsavgiften, vad gör jag nu?

Vänta in din påminnelseavi, och betala den sedan så snart som möjligt. Påminnelserna har förfallodatum 31 maj, men det kommer inte att bli någon dröjsmålsränta eller annan åtgärd. Men vänta inte med att betala påminnelsen när du fått den.

Tips: Om du har en tidigare avi kvar, så kan du använda betalningsuppgifterna från den och betala in din medlemsavgift. OCR, summa och bankgiro/postgiro är desamma på dina avier. Annars väntar du som sagt in påminnelseavin istället.

Vi ber om ursäkt för det inträffade och har vidtagit åtgärder för att det inte ska hända igen.