Sektion Ragunda har varit ute på arbetsplatsbesök

Kommunal i Ragunda har varit på arbetsplatsbesök på flera ställen i sektionens område. Bland annat har sektionen besökt Hölle fiskodling.

Karl-Erik (arbetsgivare), Aregay och Irené
Foto: Berit Forsgård

Kommunals sektion i Ragunda besökte Hölle fiskodling den 23 november och träffade en medlem där. Tillsammans med Arbetsförmedling gjorde vi en uppföljning för att se hur det har gått med medlemens praktik och möjligheten till en eventuell fortsättning.

Vi träffade också övrig personal, som berättade om problem med att få tag i utbildad personal genom Arbetsförmedlingen. Frågan om yrkesutbildning lyftes upp med Arbetsförmedlingen, som lovade att kolla upp hur det ser ut i övrigt och även se över om det finns utbilningsmöjligheter via Kälarne fiskodling.

Den 5 november besökte sektionen bland annat Kullstaskolan och träffade medlemmar. Där pratade vi bland annat om materialet "Rätt lön".

Vi fortsatte till Västergårds Lantbruk i Krångede, och RFO Irené Sundekvist passade på att hälsa på Aregay som arbetar där.

Vi avslutade på Nyviksvägen där vi fick ökad förståelse för larmansvariga Görans arbetssituation.