Tänk vad en undersköterska kan göra på en dag!
Foto: Kommunal

Tänk vad en undersköterska kan göra på en dag!

Fatta vad 180.000 kan göra tillsammans! Genom att vi är många kan du få ut mer av arbetslivet.

Ett medlemskap i Kommunal handlar om kraften i att vara många. Det är när vi går ihop och sätter upp gemensamma mål som vi kan skapa förändring. Bättre villkor, höjda löner, bättre arbetstider och scheman. Listan kan göras lång. Genom att bli medlem i Kommunal är du med och gör ännu mer möjligt. Både för dig och dina kollegor.

Med Kommunal har du alltid någon att vända dig till om det skulle dyka upp något på jobbet. Du kan också känna dig extra trygg då ett av marknadens bästa försäkringspaket ingår i medlemskapet! Du får tillgång till vårt digitala jobbsökarverktyg Trampolin om du längtar efter nya utmaningar inom undersköterskeyrket - och kanske en lite högre lön. Vi hjälper dig om du vill yrkesutvecklas och ger dig verktyg och kunskap att kunna påverka på arbetsplatsen.

För dig som medlem blir mer möjligt!

Bli medlem här!

Fem frågor Kommunal driver för undersköterskor

Fler kollegor

Vi jobbar för att det ska anställas fler undersköterskor, så att det finns mer tid för dina arbetsuppgifter, samt planering på arbetstid. Detta skulle minska stressen och öka patientsäkerheten.

Bättre arbetsmiljö

Vi arbetar ständigt med att förbättra din och dina kollegors arbetsmiljö. Bland annat genom fler trygga anställningar, mer inflytande i utformningen av scheman och rätt kompetens på rätt plats.

Rätt till heltid

Vi har länge drivit frågan om heltidtidsarbete som norm. Det betyder att du som vill ska kunna jobba heltid. Något som ger dig mer pengar i plånboken och en bättre pension.

Yrkeslegitimation

Vi arbetar stenhårt för att legitimera yrket undersköterska. Det skulle höja yrkets status, göra din yrkesroll tydligare och ge dig större möjlighet till yrkesutveckling.

Vård- och omsorgscollege

Tillsammans med arbetsgivare och utbildare har vi skapat Vård- och omsorgscollege. En samverkan för att skapa attraktiva och moderna utbildningar och verksamheter med hög kvalitet.