Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Trampolin söker jobb åt dig - så att du kan göra annat!

Trampolin - ett jobbsökarverktyg från Kommunal
Foto: Kommunal
Trampolin - ett jobbsökarverktyg från Kommunal
Foto: Kommunal
Nu har det blivit enklare för dig som är medlem i Kommunal att hitta ett nytt jobb. Vårt nya jobbsökarverktyg Trampolin skapar automatiskt ditt CV och lägger ut det på alla populära jobbsökarsajter. Man skulle kunna säga att Trampolin söker jobb åt dig – så att du kan ägna dig åt annat.

Trampolin är exklusivt för dig som är medlem i Kommunal, och ingår i ditt medlemskap.

Logga in på Mina sidor för att komma igång med Trampolin! Du loggar in med ditt BankID.

Sök jobb när du absolut inte har tid

Trampolin gör det möjligt att registrera dig och söka jobb på mängder av jobbsajter – från ett och samma ställe. Du kan även göra dig tillgänglig för tusentals tjänster genom att med ett enkelt knapptryck sprida och uppdatera din profil hos arbetsgivare, rekryterare och på jobbsajter.

När du lagt in dina uppgifter tar Trampolin över jobbsökandet.

Oavsett om du söker jobb som undersköterska, personlig assistent, barnskötare eller exempelvis inom räddningtjänst eller hemservice så är Trampolin tjänsten för dig - här finns jobb inom alla områden. Registrera dig och se hur många lediga jobb som finns inom ditt yrke just nu.

Glöm inte att du är het på arbetsmarknaden! Ta med dig den känslan när du söker nytt jobb!

Det är lätt att använda. Och den pratar med hela arbetsmarknaden. Det är skönt och man sparar tid att bara behöva ett ställe att lägga in sina uppgifter i.

Några enkla tips för ditt CV

Trampolin bygger ditt CV i en lättläst och tydlig mall. Du kan även skriva ut ditt CV i en snygg layout om du vill. Tänk gärna på det här när du fyller i dina uppgifter:

• Sammanfatta din profil så man lätt får en överblick, helst på några få rader högst upp i ditt CV. Här gäller det att få läsaren på kroken så de läser vidare.
  • Håll dig kortfattad. Fokusera på att lyfta den relevanta kompetensen. Blir det för långt är det lätt att rekryteraren missar de viktigaste sakerna.
  • Be om hjälp av någon utomstående att läsa igenom och komma med synpunkter. Vad ger du för intryck? Lyfter du rätt kompetenser?
  • Ska man ha bild? Fördelen med bild är att arbetsgivaren har något mer att hänga upp ditt CV på än bara text. Om personen läser många ansökningar kan bilden vara en bra ledtråd för att komma ihåg just ditt CV.

Du är rätt person för jobbet! Den känslan ska din ansökan förmedla.

Toppen att mitt CV och övriga uppgifter blir pushade till rekryteringssidor. Det antalet rekryteringssidor som uppgifterna skickas till skulle jag inte ha tid att registrera mig hos på egen hand.

Slipa på ditt personliga brev

Ditt CV ska visa arbetsgivaren att du har rätt kompetenser. Det personliga brevet avgör om du passar in i teamet. Tänk på det här för att få ditt brev att synas:

• Vad betyder till exempel att hålla många bollar i luften? Utnötta floskler gör att rekryteraren lätt tappar intresset.
  • Använd konkreta exempel för att förklara din kompetens.
  • Håll det kort och kärnfullt så att rekryteraren inte missar dina mest relevanta egenskaper.
  • Lyft fram personliga egenskaper. Skriv någon rad om vem du är som person, om du har någon hobby eller passion som hjälper rekryteraren att hoppa ihåg dig, exempelvis om du sjunger eller spelar musik, målar tavlor eller föder upp hundar. Det tillför ett mänskligt element som är värdefullt i mängden av personliga brev.

Skönt att slippa göra profiler på flera ställen! Även om jag inte aktivt söker jobb så kan jag ha en bra överblick på vad som finns ute.

Kom igång med Trampolin idag

För att få tillgång till Trampolin behöver du vara medlem i Kommunal och ha ett BankID. Du hittar Trampolin under Mina sidor på kommunal.se:

Logga in på Mina sidor för att få tillgång till Trampolin

Är du inte medlem än?

Som medlem i Kommunal får du trygghet, yrkesutveckling och många bra medlemsförmåner. Läs mer om vad ett medlemskap i Kommunal kan ge dig.

Bli medlem direkt!