Skyltar, flaggor och annat material

Flaggor och fanor
Foto: Kommunal
Här finns mer information om skyltar, flaggor, bildekaler samt profilprodukter.

Flaggor och fanor

Vi har en flagga och en fana till hela förbundet. Vår flagga har vit logotyp mot röd bakgrund, precis som fasadskyltarna. Flaggan är avsedd att hissas på stång eller mast och är sydd i ett tyg som är noga utvalt, tyget är infärgat i vår profilfärg. Flaggor finns i Wilma för beställning (under "Siv").

Fanan är avsedd att bäras och består därför av en flaggduk fäst vid en stång. Fanan har ett klassiskt utseende, logotypen är sydd i guld mot djupröd bakgrund. Materialet är av fint siden. Flaggan och fanan tillverkas av Tellus i Karlshamn och beställs i Wilma. Fana och stång kan beställas separat.

Skyltar

Kommunal finns i hela Sverige. Varhelst i landet du befinner dig ska det vara lätt att känna igen och hitta till Kommunal. Därför ska alla skyltar inom hela organisationen vara lika. Kommunal har en upphandlad leverantör för byte av skyltar i hela Sverige - Skylttorget AB. I avtalet ingår en ljuslåda per avdelning och en plåtskylt per sektion. Skylttorget hanterar bygglov med mera och har kollektivavtal.

För avdelningar är skylten en så kallad ljuslåda, där loggan är belyst bakifrån. Vit logotyp på Kommunals röda profilfärg.

För sektioner är skylten en rödlackerad plåtskylt. Anpassningar görs efter fastighetsägarnas olika krav.

Det finns även dekaler att fästa i de fall skyltar inte är tillåtna. Ett annat tips är att använda en rollup på ställen där det är svårt eller ej tillåtet att fästa/sätta upp en skylt.

Bilar

Nedan visas exempelbilder på hur man kan göra för att profilera en bil. Om inte bilen redan är röd kan ett sätt vara att foliera hela bilen till rött.

Bil med logga
Foto: Kommunal

Profilkläder och andra profilprodukter

Kommunal samarbetar med PGM för att ta fram profilprodukter.

Här hittar du Kommunals profilprodukter