Umeå Västerbotten

Denna sektion tillhör avdelning Västerbotten
Omfattar medlemmar som är anställda av Umeå kommun, inom kyrkan eller hos kommunens privata arbetsgivare.

Inom sektion Umeå finns arbetsplatsklubben Umeå Trafik.
Strömvägen 3 Umeå
Mail: umea-trafik.vasterbotten@kommunal.se

Besöksadress:
Renmarkstorget 8
90326 UMEÅ
Karta
Postadress:
Renmarkstorget 8
90326 UMEÅ
Öppettider:
Kontakta oss gärna via e-post eller telefon. Telefontid mån-fre kl 08:00-15:30. Lunchstängt kl 11:45-13:00. Onsdag 12/1 stängt mellan kl. 08:00 - 13:00 pga APT.
Telefon:
Ordförande:
Ethel Henriksson

Västerbotten

Våra nyheter

Personlig assistent

Kommunal Västerbotten söker ett regionalt fackligt ombud

Nu söker Kommunal Västerbotten ett regionalt fackligt ombud (RFO) för de som arbetar hos privat arbetsgivare inom vård och omsorg. Det kan även komma att omfatta uppdrag inom fler av våra branscher.
Ung-gammal

Har du koll på din trygghet?

Det här med pension och försäkringar behöver inte vara krångligt! Se till att du inte missar, eller har missat ersättningar som du har rätt till. Nu får du som medlem i Kommunal Västerbotten chansen att delta i webinarier om dina fackliga försäkringar eller din pension och säkerställa att du och din familj har rätt skydd.
Ute

Träffa Kommunal 17 augusti i Västerbotten

Vi vill träffa dig som medlem eller du som inte är medlem ännu. Kommunals förtroendevalda kommer finnas på många platser i länet den 17 augusti mellan 13-15 så kom och träffa oss. Ta med dina frågor funderingar och kom! Vi följer restriktioner från folkhälsomyndigheten!
stipendiat

Kommunal Västerbottens stipendium för gymnasieelever 2020

Idag har Kommunal Västerbotten Sektion Syd delat ut stipendium till Suhur på vård och omsorgsprogrammet och Nazgul på Barn och fritidsprogrammet. Båda har under studietiden uppvisat bra studieresultat, initiativförmåga och personlig utveckling.

Situation i äldreomsorgen i Västerbotten är allvarlig.

Kommunal är beredda att lägga skyddsstopp. Personalen vittnar om avsaknad av personlig skyddsutrustning, information och beredskap på äldreboenden och i hemtjänsten.
Present

Facklig framgång: facklig hjälp till ett bra avslut.

Ett av Kommunal Västerbottens regionala fackliga ombud (RFO) har förhandlat med arbetsgivare så att två medlemmar fått en extra julklapp i år.
Bild på Håkan Nilsson, Kommunal Västerbottens ordförande

I huvudet på ordförande - Varför fattade jag beslut mot den kollektiva styrkan i LO!

Förra veckan var jag med och beslutade om att Kommunal ska stå utanför LO-samordningen. Inget lätt beslut som facklig företrädare, då vi alla vet att ensam inte är stark. Det är vår gemensamma styrka som gör att vi lyckats sedan fackförbunden bildades i slutet av 1800-talet. Det är den kollektiva styrkan vi pratar om när vi idag pratar varför vi alla på arbetsplatserna ska vara med i Kommunal.
Bild på Kommunal Västerbottens ordförande Håkan Nilsson

I huvudet på ordförande

Ett starkt fack är nödvändigt!