Sundsvall barn o utbildning

Denna sektion tillhör avdelning Mellersta Norrland
Sektionen för Sundsvalls Kommun: Barn & Utbildning och privata förskolor - skolor.
Besöksadress:
Norrmalmsgatan 6
85185 SUNDSVALL
Karta
Postadress:
Norrmalmsgatan 4
85185 SUNDSVALL
Öppettider:
Måndag 8:00-11:30 & 13:00-15:00 Tisdag 8:00-11:30 Onsdag 8:00-11:30 & 13:00-15:00 Torsdag & Fredag 8:00-11:30, 010 442 97 63
Telefon:
Ordförande:
Louise Häggqvist

Våra nyheter

Mötesordförande Maria Hammarberg var på bra humör

Historiskt årsmöte för Kommunal Mellersta Norrland

Idag den 18 maj 2020 höll avdelning Kommunal Mellersta Norrland ett historiskt årsmöte då man hade hela mötet digitalt.
busschaufförens dag

Busschaufförens dag- intervju från verkligheten med Ylva Åström

Idag den 18 mars är det busschaufförens dag, Busschaufförer är en omtalad och diskuterad yrkesgrupp i vårt samhälle som förtjänar mer uppmärksamhet för det viktiga arbete de utför varje dag, dygnet runt. I dessa virustider har Kommunal krävt att alla främre dörrar ska stängas på bussarna för att chaufförerna ska slippa utsättas för onödiga risker. Men det handlar också om att buss- och lokaltrafik måste fungera så att människor kan ta sig till och från jobbet, inte minst inom sjukvård och äldreomsorg. Kommunal Mellersta Norrland vill också uppmärksamma denna dag med en röst från verkligheten.
facklig framgång

Facklig framgång: Sektionen i Kramfors fick arbetsgivaren att inse värdet av utbildad personal.

Kramfors kommun tog 2010 ett beslut på att fördelningen mellan förskollärare och barnskötare på förskolorna skulle vara 75% - 25% från det tidigare 67% respektive 33%.
avdelningsordförande Sara Sjödin

Lär känna avdelningsordförande Sara Sjödin.

På söndag är det den Internationella kvinnodagen och vad passar väl då bättre än att lyfta fram och lära känna vår avdelningsordförande Sara Sjödin lite bättre. Sara är undersköterskan från den lilla byn jude i Ångermanland som med sin färgstarka personlighet, breda dialekt och kampanda fått förtroendet av medlemmarna i Kommunal Mellersta Norrland att företräda dem som avdelningsordförande, ett uppdrag hon tar på största allvar och känner sig väldigt lyckosam över.
Statsminister Stefan Löfven i Svenstavik

Statsministern på besök i Svenstavik!

Idag (den 28 februari) besökte statsminister Stefan Löfven och landsbygdsminister Jennie Nilsson äldreboendet Myltblomman i Svenstavik som tillhör sektion Berg.
Medlemmar med tårta

Mer än 110 arbetsplatsbesök genomfördes 23 januari

Under Kommunals ”födelsedag” var alla sektioner i Kommunal Mellersta Norrland utmanade att tillsammans besöka 110 arbetsplatser på en dag.
En glad Börje Nilsson som fått tårta av sektion Österund

Börje Nilsson från Östersund är Sveriges bästa handledare inom Vård och Omsorg.

Börje Nilsson arbetar på gruppbostaden Rödhakevägen i Östersund. Priset delades ut under rikskonferensen för Vård och Omsorgscollage* i Stockholm i veckan.
Repskap 2019

Årets Repskap 2019- Kommunal Mellersta Norrland

Torsdagen den 28 november gick Kommunal Mellersta Norrlands representantskap av stapeln. 46 stycken förväntansfulla representantskapsledamöter samlades tillsammans med avdelningsstyrelse och övriga medverkande i Östersund.
Inkomstförfrågan

Utskick av inkomstförfrågan

Just nu skickar Kommunal ut inkomstförfrågan för att säkerställa medlemsavgiften inför 2020.
Kommunal Mellersta Norrland

Representantskaps möte Kommunal Mellersta Norrland

Kommunal Mellersta Norrland har representantskapsmöte 28 november 2019 i Östersund.