Södra Värmland

Denna sektion tillhör avdelning Västra Svealand

I sektion Södra Värmland ingår anställda vid Forshaga, Hammarö och Kils kommuner, trossamfund samt privat och kooperativ verksamhet inom kommunen.

Besöksadress:
Folkets Hus
66321 SKOGHALL
Karta
Postadress:
Folkets Hus
66321 SKOGHALL
Öppettider:
08:00-16:30 Må-Fre. Boka gärna tid för besök eller maila oss för att vara säker på att vi finns på kontoret.
Telefon:
Ordförande:
Anna-Karin Salomonsson

Våra nyheter

Vill du bli vårt nya RSO?

Regionalt skyddsombud sökes till Örebro

Kommunal Västra Svealand har regionala skyddsombud som är verksamma på de privata arbetsplatserna med uppgift att bland annat arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete, rekrytera medlemmar och skyddsombud. Just nu söker vi ett nytt regionalt skyddsombud i Örebro.
Håkan Bergström från Hällefors i talarstolen på Socialdemokraternas kongress

Undersköterskan från Hällefors beslutar om Socialdemokraternas politik

Just nu pågår Socialdemokraternas partikongress i Göteborg. Under torsdagsförmiddagen diskuterade ombuden äldreomsorgspolitik och villkoren för personalen inom äldreomsorgen. Ett av de 350 ombuden på kongressen är Håkan Bergström (S), undersköterska från Hällefors.
Kommunal Västra Svealands nyvalda ordförande Linda Bååth.

Linda Bååth ny ordförande för Kommunal Västra Svealand

På Kommunal Västra Svealands digitala extra årsmöte tisdag 8 juni valde de 85 ombuden en ny ordförande. Linda Bååth heter Kommunal Västra Svealands nya ordförande och hon tillträder omedelbart efter att ha fått en klar majoritet av rösterna på tisdagens extra årsmöte.
En grusgång leder fram mellan träd fram till Fellingsbro folkhögskola, byggnader i gult tegel.

Fellingsbro folkhögskola ger eleverna självförtroende

Lena Bergqvist Friberg och William Goldsworthy är båda elevassistenter och jobbar på bästa tänkbara arbetsplats. De ser varje dag att deras yrkeskunnande gör skillnad. Enorm skillnad! ”Man hör ofta av eleverna att de två åren de var här på Fellingsbro folkhögskola var de bästa åren i deras liv. Vi gör det bra här i Fellingsbro och är rätt unika har det visat sig”, säger Lena Bergqvist Friberg men frågar sig: ”Jag undrar när det här yrket ska börja värderas högre?”
Lisa Ljung i den vinterjacka hon tillslut har fått från arbetsgivaren

Enträget arbete gav arbetskläder i Karlstad - ”Det gäller att stå på sig”

Lisa Ljung jobbar på Samhall i Karlstad, närmare bestämt på inhandlingen. I jobbet ingår bland annat att leverera varor och möta kunder utomhus. Något som kan bli väl så kyligt kalla vinterdagar.
Barnskötare i förskola

Facklig-politisk samverkan har fått Säffle kommun att tänka om

Säffle kommun har sedan år 2000 haft ett politiskt beslut i kommunfullmäktige om att vid nyanställning ska det vara lägst högskoleutbildad personal som ska anställas inom förskola och fritidshem. Ett beslut som av och till funnits och fortfarande finns i många kommuner runt om i landet. Beslutet har utestängt barnskötare från att få tillsvidareanställning inom förskolan.
Buss från kollektivtrafiken i Örebro

Lyckad förhandling för berörda inom busstrafiken i Örebro

Kommunal har förhandlat fram anställningstrygghet för berörda bussförare och verkstads/servicehallspersonal inom kollektivtrafiken i Örebro.