Skellefteå Västerbotten

Denna sektion tillhör avdelning Västerbotten
Omfattar medlemmar som är anställda av Skellefteå kommun, inom kyrkan eller hos kommunens privata arbetsgivare
Besöksadress:
93130 SKELLEFTEÅ
Karta
Postadress:
Storgatan 50, plan 3
93130 SKELLEFTEÅ
Öppettider:
Måndag- fredag 08.00-16.00 Lunch 12.00-13.00 Tisdagar varierande öppettider p.g.a arbetsplatsbesök
Telefon:
Ordförande:
Ann-Christin Pettersson

Västerbotten

Våra nyheter

Bild på en sommarbukett av blommor

Juni 2020 Kommunal sektion Skellefteå

Nu har den svenska sommaren visat sitt regnigaste väder i veckan. Men även vi som jobbar hoppas ju att de som har semester ska få ett bättre väder innan de ska in och jobba igen.
stipendiat

Kommunal Västerbottens stipendium för gymnasieelever 2020

Idag har Kommunal Västerbotten Sektion Syd delat ut stipendium till Suhur på vård och omsorgsprogrammet och Nazgul på Barn och fritidsprogrammet. Båda har under studietiden uppvisat bra studieresultat, initiativförmåga och personlig utveckling.
Tussilago

Maj månad 2020 Kommunal Sektion Skellefteå

Veckorna har gått fort även om det känns som en väntan på både varmare väder och en förhoppning om att corona-pandemin ska ta slut. Det som sagts tidigare om att toppen av pandemin i Skellefteå skulle komma i slutet av maj och början av juni känns som att det blir framskjutet igen.
 Vide

April månad 2020 Kommunal Sektion Skellefteå

Vår målsättning är att skicka ut ett litet informationsbrev ca 1 gång i månaden om vad vi på sektionsexpeditionen jobbar med och är inne i just nu. Vi vill ju att vi som förening ska vara öppna med vad vi gör och att ni som medlemmar kan vara mer delaktiga i de saker som kommer upp. Då blir vi starkare tillsammans.

Situation i äldreomsorgen i Västerbotten är allvarlig.

Kommunal är beredda att lägga skyddsstopp. Personalen vittnar om avsaknad av personlig skyddsutrustning, information och beredskap på äldreboenden och i hemtjänsten.
Kommunal Skellefteå

Arbetsplatstisdag

I dag har Gunbritt Jansson tillsammans med Matilda Olofsson varit på arbetsplats besök i Skellefteå på Sörböle och Anderstorp hemtjänst. På eftermiddagen besöktes Annagårdens äldreboende.
Present

Facklig framgång: facklig hjälp till ett bra avslut.

Ett av Kommunal Västerbottens regionala fackliga ombud (RFO) har förhandlat med arbetsgivare så att två medlemmar fått en extra julklapp i år.
Bild på Håkan Nilsson, Kommunal Västerbottens ordförande

I huvudet på ordförande - Varför fattade jag beslut mot den kollektiva styrkan i LO!

Förra veckan var jag med och beslutade om att Kommunal ska stå utanför LO-samordningen. Inget lätt beslut som facklig företrädare, då vi alla vet att ensam inte är stark. Det är vår gemensamma styrka som gör att vi lyckats sedan fackförbunden bildades i slutet av 1800-talet. Det är den kollektiva styrkan vi pratar om när vi idag pratar varför vi alla på arbetsplatserna ska vara med i Kommunal.
Bild på Kommunal Västerbottens ordförande Håkan Nilsson

I huvudet på ordförande

Ett starkt fack är nödvändigt!