Kommunal Kalmar

Denna sektion tillhör avdelning Sydost
Välkommen till Kommunal Kalmar. Vi är sektionen som företräder medlemmar i Kommunal som har arbetsplatser som geografiskt ligger i Kalmar kommun.

Expeditionen Kalmar
Foto: Pierre Olsson

Kommunal är fackförbundet för dig som är anställd i kommun, landsting, kyrka, kooperativ, privat eller kommunalt bolag inom eller som arbetar inom den grön sektorn. Oavsett vilken anställning du har kan du om du arbetar inom Kommunals yrkesområden bli medlem.

Besöksadress:
Södra Långgatan 40
39231 KALMAR
Karta
Postadress:
Östra Sjögatan 3
39231 KALMAR
Öppettider:
Måndag - torsdag 09:00-12:00 & 13:00-15:00, Fredag 09:00-12:00.
Telefon:
Ordförande:
Marie Simonsson

Sydost

Våra kalenderhändelser

Våra nyheter

Jonas Englund

Skyddsombud i coronatider

Det är tufft att arbeta under corona-pandemin, och kanske är det extra tufft för alla skyddsombud. Hur går det egentligen till, och vad händer till exempel när man lägger en 6:6a? Vi har pratat med Jonas Englund, som har kämpat i månader för att försöka skydda sig och sina busschaufför-kollegor från smittan. Det har varit en lång och tidvis svår kamp.
Våld i hemmet

Kostnadsfri hjälp för dig som blivit utsatt för våld av nära anhörig

Det nationella huvudbudskapet för att minska smittspridning är att vi måste hjälpas åt och vara rädda om varandra. Och det finns väldigt många bra exempel på just det.
Info från Kommunal

Information från Kommunal Sydost

Inställd utbildning. Med hänsyn till rådande omständigheter med Corona-läge har vi valt att ställa in utbildningar, utom de digitala, från den 16 mars till och med den 30 september 2020.
Fika

Fika med Kommunal Ronneby

Från oktober 2019 fram till årets slut bjuder Kommunal Ronneby på tårta till de arbetsplatser där alla anställda inom Kommunals yrkesområden är medlemmar i Kommunal. Har arbetsplatsen färre anställda/medlemmar än fem, bjuder vi på bakelse.
Handledare AO avd Sydost

Vill du göra skillnad på din arbetsplats?

Detta glada gäng stöter du på när du väljer att bli arbetsplatsombud i Kommunal Sydost