Kommunal Emmaboda - Torsås

Denna sektion tillhör avdelning Sydost
I sektion Emmaboda-Torsås ingår medlemmar anställda inom offentlig och privat verksamhet.

Kontaktuppgifter och öppettider till expeditionen i Emmaboda

Långgatan 2, 361 31 Emmaboda

Vi är tillgängliga utifrån medlemmens behov.
Ring eller sänd ett meddelande via e-post så bestämmer vi en tid som passar oss båda.

Besöksadress:
Exp. Torsås Svalgatan 10 K, Exp. Emmaboda Långgatan 2
38533 TORSÅS
Karta
Postadress:
Exp. Torsås Svalgatan 10 K, Exp. Emmaboda Långgatan 2
38533 TORSÅS
Öppettider:
Var vänlig ring för närmare information om våra öppettider på expeditionerna: Exp Emmaboda 0471-24 90 51, Exp Torsås 0486-333 30.
Telefon:
Ordförande:
Madeleine Skruvik

Sydost

Våra kalenderhändelser

Våra nyheter

Jonas Englund

Skyddsombud i coronatider

Det är tufft att arbeta under corona-pandemin, och kanske är det extra tufft för alla skyddsombud. Hur går det egentligen till, och vad händer till exempel när man lägger en 6:6a? Vi har pratat med Jonas Englund, som har kämpat i månader för att försöka skydda sig och sina busschaufför-kollegor från smittan. Det har varit en lång och tidvis svår kamp.
Våld i hemmet

Kostnadsfri hjälp för dig som blivit utsatt för våld av nära anhörig

Det nationella huvudbudskapet för att minska smittspridning är att vi måste hjälpas åt och vara rädda om varandra. Och det finns väldigt många bra exempel på just det.
Info från Kommunal

Information från Kommunal Sydost

Inställd utbildning. Fram till den 31 december kommer vi på grund av coronapandemin starkt begränsa de utbildningar som planerats i Kommunal Sydost. Vi följer direktiven från Folkhälsomyndigheten, som innebär att Kommunal genomför endast fysiska utbildningar i mindre grupper, samt digitala utbildningar. Om en redan inbokad utbildning blivit inställd kommer du att få mer information via mail/sms, och du ombeds att ta kontakt med din arbetsgivare och berätta att utbildningen är inställd och att du återtar din tjänstledighet. Om du blir nekad att arbeta, kontakta din sektion, eller AO/SO för vidare information.
Fika

Fika med Kommunal Ronneby

Från oktober 2019 fram till årets slut bjuder Kommunal Ronneby på tårta till de arbetsplatser där alla anställda inom Kommunals yrkesområden är medlemmar i Kommunal. Har arbetsplatsen färre anställda/medlemmar än fem, bjuder vi på bakelse.
Handledare AO avd Sydost

Vill du göra skillnad på din arbetsplats?

Detta glada gäng stöter du på när du väljer att bli arbetsplatsombud i Kommunal Sydost