Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019 på grund av personalutbildning. Öppnar igen måndag den 26 augusti med ordinarie öppettider klockan 08:00 - 18:00.

Dalsland

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Kommunal Dalsland är facket för välfärdsanställda i Dals-ed, Bengtsfors, Åmål, Färgelanda och Mellerud.

Förutom kontoret i Mellerud har vi även kontor på följande orter:

Dals-ed
Öppet fredagar 08.00-16.00 lunch 12.00-13.00.

668 21 Ed

Bengtsfors
Öppet måndagar 08.00-16.00 lunch 12.00-13.00.

Sandgärdesgatan 35
666 31 Bengtsfors

Åmål
Öppet torsdagar 08.00-16.00 lunch 12.00-13.00.

Hjeltegatan 27 B
662 30  Åmål

Färgelanda
Öppet onsdagar 08.00-16.00 lunch 12.00-13.00.

Timmervägen 12
458 31 Färgelanda

Besöksadress:
46430 MELLERUD
Karta
Postadress:
46430 MELLERUD
Öppettider:
Tisdagar kl. 08.00-16.00 Lunch 12.00-13.00
Telefon:
Ordförande:
Annika Briving

Vänerväst

Våra nyheter

Kockar på Solgårdens kök i Vara

Träffa kockarna på Solgården i Vara som lagar Sveriges bästa mat!

Följ med in i köket på äldreboendet Solgården i Vara och träffa några av kockarna som lagar den bästa maten i Sverige.
Radhika Good från Mariestad

Radhika, undersköterska i Mariestad blev årets handledare inom Vård och omsorgscollege

Radhika Good, undersköterska i Mariestad och en av Kommunals yrkesskickliga medlemmar, blev häromdagen utsedd till årets handledare i Sverige inom vård och omsorgscollege! Här kan du läsa mer om henne och hennes spännande uppdrag
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!
Eva-Britt Sten, skyddsombud

Eva-Britts engagemang gav förbättrad arbetsmiljö i Tranemos nattpatrull

Eva-Britt Sten är undersköterska och jobbar natt på hemtjänsten i Tranemo kommun. Hon har blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018. Läs om förbättringarna hon drivit igenom på sin arbetsplats!
Marlene Benedixen, huvudskyddsombud för Kommunal på ISS Alingsås

Marlene gör arbetsmiljön bättre i Alingsås

Marlene Bendixen jobbar som restaurangbiträde på Gustav Adolfsskolan i Alingsås. Hon är också Kommunals huvudskyddsombud på ISS Alingsås som sedan maj 2010 bedriver måltidsverksamheten i Alingsås kommun. Marlene är en av dem som blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018.
Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare på NÄL i Trollhättan

Möt ambulanssjukvårdaren Kalle på Norra Älvsborgs Länssjukhus

Den 11 februari är det internationella 112-dagen. En dag då man vill uppmärksamma människor runt om i EU-länderna att 112 är larmnumret du ringer om du behöver hjälp i en nödsituation. Vi vill lyfta fram Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare och förtroendevald i Kommunal. Här kan du läsa om hans vardag på ambulansen på Norra Älvsborgs Sjukhus.
De fem tävlande i deltävlingen i yrkes-SM i falköping, näst längst till höger vinnaren Amanda De La Haye

Modiga blivande undersköterskor tävlade i yrkes-SM i Falköping

I tisdags gick en av deltävlingarna i yrkes-SM på Ållebergsgymnasiet i Falköping. Yrkes-SM är en tävling som årligen hålls i Sverige. Ett av syftena med yrkes-SM är att öka intresset och statusen för yrkesutbildningarna. Fem deltagare tävlade i hemsjukvård/hemvård och vi kan konstatera att undersköterska är ett högst kvalificerat yrke som kräver stora kunskaper. Vinnaren blev Amanda De La Haye från Alströmergymnasiet i Alingsås.
Dags att göra heltid till norm

Dags att göra heltidsarbete till norm i Västra Götaland

Förra våren kom Kommunal och Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) överens om att heltidsarbete ska vara norm och att fler ska arbeta heltid. Enligt kollektivavtalet skulle handlingsplanen för varje kommun vara färdig den 31 december 2017. För oss har heltidsfrågan många bottnar skriver Jenni Moverare, ordförande Kommunal Vänerväst och Lena Dalstam, ordförande Kommunal MTG.
Jan-Erik Lundström är brandman och förtroendevald i Alingsås. Står framför brandbil.

Möt brandmannen Jan-Erik i Alingsås

Här får du möta Jan-Erik Lundström som jobbar som brandman på räddningstjänsten i Alingsås.
Mötesplats för unga Vänerväst

Stort engagemang på mötesplats för unga i Vänerväst

Under två dagar förra veckan träffades medlemmar från Kommunal Vänerväst i Herrljunga för att vara med på årets Mötesplats för unga.