Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Älskade assistent

Välkommen på livesänd föreläsning
Foto: Kommunal
Föreläsningen vänder sig till dig som är personlig assistent. Du behöver inte vara medlem för att ta del av föreläsningen, den är gratis för alla. Du ser föreläsningen på din smarta telefon eller din dator.

Din arbetsmiljö - vikten av tydliga arbetsbeskrivningar Anmäla dig här!

Den tredje föreläsningen för dig som personlig assistans kommer att handla om arbetsmiljö.

Att arbeta som personlig assistent är inte som vilket jobb som helst. Det är ett roligt och utvecklade arbete där du gör skillnad för en annan människa varje dag, men det kan också vara enormt krävande och situationer där du inte är bekväm kan uppstå. Din arbetsplats är ofta i brukarens hem och det skapar en unik arbetsmiljö.

En arbetsbeskrivning ger dig tydliga ramar för ditt arbete, där du vet vad som ska ingå i dina arbetsuppgifter. Tyvärr saknar många personliga assistenter arbetsbeskrivningar idag.

Den webbsända föresläsningen kommer därför att handla om din arbetsmiljö som personlig assistent. Föreläser gör två av Kommunals kunniga ombudsmän, Margretha Johansson och Marie Boström, som båda har lång erfarenhet av både arbetsmiljöfrågor och personlig assistans.

Du kan se föreläsningen från den 25 september kl. 15.00 eller när du vill efter det datumet under hela 2018 på din smarta telefon eller dator. Helt gratis såklart!

Varmt välkommen!
Anmäl dig här!

Fler föreläsningar under 2018

Under året kommer vi livesända ytterligare en föreläsningar som riktar sig till dig som personlig assistent. Dessa kommer vi  visas på nätet och det kommer finnas fysiska mötesplatser där du och dina kollegor kan ses och prata vidare om hur det är att jobba som personlig assistent.

• 15 november: LSS – lagen som styr
    Föreläsare: Oskar Taxén, jurist Kommunal.