Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Älskade assistent

Välkommen på livesänd föreläsning
Foto: Kommunal
Föreläsningen är gratis och vänder sig till dig som är personlig assistent. Du behöver inte vara medlem för att ta del av den. Du ser föreläsningen på din smarta telefon eller din dator via en länk du får när du har anmält dig.

Klart och tydligt - vikten av arbetsbeskrivningar Anmäl dig här!

Den tredje föreläsningen för dig som personlig assistans kommer att handla om din arbetsmiljö.

Att arbeta som personlig assistent är inte som vilket jobb som helst. Det är ett roligt och utvecklande arbete, där du gör skillnad för en annan människa varje dag, men det kan också vara enormt krävande och situationer där du inte är bekväm kan uppstå. Din arbetsplats är ofta i brukarens hem och det skapar en unik arbetsmiljö.

En arbetsbeskrivning ger dig tydliga ramar för ditt arbete, där du vet vad som ska ingå i dina arbetsuppgifter. Tyvärr saknar många personliga assistenter arbetsbeskrivningar idag.

Den webbsända föresläsningen kommer därför att handla om din arbetsmiljö som personlig assistent. Föreläser gör två av Kommunals kunniga ombudsmän, Margaretha Johansson och Marie Boström, som båda har lång erfarenhet av såväl arbetsmiljöfrågor som personlig assistans. Föreläsningen är ungefär 30 minuter lång.

Du kan se föreläsningen från den 25 september kl. 15.00 eller när du vill därefter under hela 2018 på din smarta telefon eller dator. Helt gratis såklart!

Varmt välkommen!
Anmäl dig här!

Yrkesträffar

På över 20 platser runt om i landet finns det yrkesträffar dit du kan komma och träffa andra personliga assistenter och fackliga företrädare för att diskuteras vad som sas på föresläningen.

Var kan jag gå på en yrkesträff?

Fler föreläsningar under 2018

Tyvärr har vi blivit tvugna att ställa in den sista föreläsningen som skulle ha ägt rum den 15 november då föreläsare har fått förhinder och vi inte hittat en bra ersättare. Vi beklagar detta.