Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Vill du förbättra på din arbetsplats? Engagera dig genom sociala medier!

Colourbox
Foto: Colourbox
Det är du och dina kollegor som vet vad som måste göras och förändras på er arbetsplats. Men att få till en förändring är inte alltid så lätt. Särskilt om du inte hinner sitta ned och prata med dina kollegor om hur läget på jobbet är. Eller om du inte ens träffar dina jobbarkompisar rent fysiskt. Men det finns andra vägar!

Det viktigaste är att du som medlem tagit ett initiativ och känner att du vill förändra! Engagemanget är den största styrkan. Därifrån kan du sedan använda dig av sociala medier för att få kontakt med och engagera fler, såsom dina kollegor. Det enklaste är att starta en chat i Messenger-funktionen (finns i Facebook) och fråga dina kollegor hur de tycker att det är på jobbet.

Nästa steg kan vara att skapa en sluten Facebook-grupp eller en sida för att organisera, påverka och skapa uppmärksamhet kring de frågor ni tycker är viktiga och vill förändra. Sociala medier ger er möjligheten att chatta och utbyta erfarenheter med varandra, skapa nya kontakter och planera gemensamma aktiviteter.

Vi vet att det fungerar! Läs mer här om hur medlemmen Mikaela Forss i Falkenberg drev igenom betalda skor inom hemtjänsten – bland annat genom att starta en Facebook-sida.

Engagera dig fackligt den digitala vägen idag – du har ingenting att förlora.

Påverkan