Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019 på grund av personalutbildning. Öppnar igen måndag den 26 augusti med ordinarie öppettider klockan 08:00 - 18:00.

Fackföreningens idé

Foto: Fredrik Sandin Carlson
Alla fackföreningar handlar om att tillsammans förändra arbetsplatsen till det bättre. Om du och dina arbetskamrater diskuterar med chefen som en grupp har ni en större chans att få igenom era förslag än om ni gör det ensamma. Kommunals uppgift är att stödja er.

Därför finns Kommunal – och andra fackföreningar

En viktig uppgift för Kommunal är att du har en bra lön och att du mår bra på din arbetsplats. Du kanske trivs med din chef, men när det gäller att förbättra dina arbetsvillkor är det Kommunal som stöttar dig.

Kommunal hjälper dig att driva dina frågor

Med Kommunals hjälp kan du lätt skaffa dig koll på reglerna för till exempel ditt schema eller din semester. I övrigt kan vi fungera som ett stöd för ditt eget förändringsarbete. Vad vill du påverka på jobbet? Det är du och dina arbetskamrater som vet mest om er arbetsplats och som har de bästa förslagen på vad som kan bli bättre. Alla medlemmar blir inbjudna till medlemsmöten. Gå dit och berätta vad du tycker!

Det här arbetar Kommunal för

Kommunal arbetar för att göra varje jobb och varje arbetsplats bättre. Anställningarna ska vara trygga, arbetsmiljön ska vara god, lönen ska vara rätt och alla ska ha möjlighet till yrkesutveckling. Att många är med i Kommunal gör att vi kan vara med och påverka utvecklingen. Bättre villkor för medlemmarna ger högre kvalitet i välfärden och är därför en smart affär för alla!