Två nya ärofyllda ledamöter och 16 trogna hedersmedlemmar i avdelning Öst

Ärofyllda hedersmedlemmar
Foto: Marcus Pettersson
2016-05-11
Som stadgar och seder kräver så är det alltid representantskap för Kommunal Öst någon gång i början av våren. Så även i år.

Vårens tillställning på Borgen Folkets Hus i Norrköping hade samlat fler än hundra personer från avdelningens alla hörn, det var östgötar, sörmlänningar och folk ända från Svea rikes största ö Gotland.

De ditresta som hade rösträtt skulle också vara med och rösta fram två nya ledamöter till Kommunal Östs avdelningsstyrelse. Den ena blev Amir Poursohrab som jobbar som vårdare och boendestödjare inom socialpsykiatrin och hans hemsektion är Sektion Nordväst. Amir Poursohrab har mycket att säga och vågar också utrycka det. Vilket också kommer att bli en tillgång för avdelningsstyrelsen i Kommunal Öst de kommande två åren han har blivit invald som ledamot.

"Det är ju en ära för mig"
- Amir Poursohrab, nyvald styrelseledamot

Nyinvald ledamot i styrelsen blev också Agneta Didrikson som tidigare suttit som ersättare men nu fick äran att vara ordinarie ledamot.  Hon är barnskötare och tillhör Sektion Syd.
Övriga invalda ledamöter var de som fick fortsatt förtroende att sitta i styrelsen.

På plats var det också en stor ärofylld skara, hela 16 förtroendevalda som i minst 25 år ihärdigt varit Kommunalarbetareförbundet trogna och därmed fick motta den fina utmärkelsen att ha blivit "hedersmedlem". Och utdelare av utmärkelsen var dagen till ära Kommunals andre vice ordförande, Per Holmström, som under dagen också skulle prata om framtiden, dåtiden och en hel del om pågående utredningar som ska utveckla Kommunal inför kommande år.

Öst