Spännande men uppsluppen dag när Kommunal Öst hade sedvanligt repskap

25 år som förtroendevald medlem då blir man tackad och ärad som hedersmedlem under repet. De nya hedersmedlemmarna fick blommor, diplom och en fin pin för sitt fina arbete i Kommunal.
2015-05-18
Golvet på det gamla danspalatset Borgen i Norrköping hade fyllts på med förväntansfulla förtroendevalda från alla håll och kanter ur Kommunal Östs upptagningsområde den näst sista dagen i april.

Ett representantskap eller “Repet” som det kallas i fackmun där det bland annat viktigt bestäms vilka som  ska sitta i styrelsen för Kommunal Öst.
Ett nytt namn blev det som ledamot i styrelsen de kommande två åren, och det blev Andreas Bohlin. Det satt hårt inne och blev väldigt spännande då det blev en head-to-head-omröstning mot en annan kandidat. Andreas Bohlin verkar i Sektion Sydost och jobbar som elevassistent. Han har uppdrag i sektionen som arbetsmarknadsansvarig och är RFO för förskola skola. Hans hjärtefråga är integration. Andreas säger att vi måste se till att folk som kommer från andra länder föstår facket och framförallt blir inbjudna att delta i facket.

Den sittande ordförande Maj Karlsson, blev omvald på posten

Det känns väldigt hedrande och jag är jätteglad att jag får två år till med Kommunal Öst, avslutar hon vårens repskap.

Öst