Regionalt fackligt ombud sökes till Kommunal Västerbotten

2022-05-11

Vi söker dig som drivs av att alla som kan vara medlemmar i Kommunal, ska vara medlemmar i Kommunal. Du har ett engagemang för att förbättra villkoren för de privatanställda medlemmarna i Västerbotten. Du har en förmåga att lyssna av vad som är viktigt för medlemmarna på arbetsplatserna och agerar utifrån detta.

Samtal på en bänk
Foto: Kommunal

Vad gör ett regionalt fackligt ombud (RFO)?

Som regionalt fackligt ombud är du verksam på de privata arbetsplatserna i Västerbotten. Du arbetar tillsammans med sektionerna och avdelningen för att Kommunal ska bli starkare som fackförening.

Du stöttar och organiserar de privatanställdas arbetsplatser för att skapa facklig aktivitet. En stor del av uppdraget är rekrytering av nya medlemmar. Du stöttar även medlemmarna på arbetsplatserna att utse förtroendevalda.

Du förhandlar frågor utifrån ställningsfullmakten på arbetsplatserna.

Om uppdraget

RFO-uppdraget är ett förtroendeuppdrag med en mandatperiod på 3 år och med en omfattning på 50%.

Då uppdraget innebär att du kommer att verka i hela Västerbotten är B-körkort och tillgång till bil ett krav.

Sista dag för inlämning av intresseanmälan är 2022-06-01

Har du frågor eller funderingar runt uppdraget så är du välkommen att kontakta ombudsman Jonatan Burman.
E-post: jonatan.burman@kommunal.se