Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Projektledare till Kommunals kommunikationsenhet

2017-02-16
Kommunal är en av Sveriges största fackföreningar med över en halv miljon medlemmar inom fler än 230 yrken. Nu pågår ett stort förändringsarbete för att höja medlemsnyttan och stärka vår roll som konstruktiv aktör i samhällsdebatten. Vi söker nu två drivna projektledare till vår kommunikationsenhet.

Arbetsuppgifter

Som projektledare planerar, driver och genomför du projekt och marknadsaktiviteter inom Kommunals olika branschområde i syfte att rekrytera nya medlemmar och öka nöjdheten hos Kommunals befintliga medlemmar.

I rollen som projektledare kommer du arbeta strategiskt och operativt. Det innebär att du planerar och håller samman kommunikationsprojekt inom Kommunals branscher. Projekten syftar till att rekrytera nya medlemmar och öka nöjdheten hos Kommunals befintliga medlemmar.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Definiera behov och målgrupper inom olika branschområden
  • Skapa årsplan för aktiviteter och kampanjer som syftar till att driva prioriterade frågor, rekrytering och/eller lojaliserade medlemsaktiviteter i utvalda målgrupper
  • Skriva egna artiklar och inlägg eller genomföra aktiviteter i samarbete med interna redaktionen och/eller externa byråer
  • Utvärdera kampanjidéer och säkra interna beslut innan genomförande
  • Genomför uppföljning av aktiviteter och kampanjer för att säkra effekt och lärdomar

Kunskap och erfarenhet

För att lyckas i rollen behöver du tidigare ha haft projektledande uppgifter och vara van vid att arbeta både strategiskt och operativt. Rollen kräver goda kunskaper om hur olika kommunikationskanaler fungerar. Du har eftergymnasial utbildning med inriktning på marknad och kommunikation. Erfarenhet från att ha arbetat i en organisation är meriterande.

Personliga egenskaper

Du uppskattar mötet med andra människor och arbetar lika bra i team som självständigt. Du har självförtroende i din yrkesroll samtidigt som är du lyhörd för organisationen behov. Du arbetar strategiskt samt analytiskt för att uppnå optimalt resultat. Du är effektivt i ditt sätt att arbeta, är stresstålig och behåller god kvalité även under tidspress.

Förutsättningar för tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning sex månader, med tillträde efter överenskommelse. Lön enligt avtal. I all rekrytering eftersträvar vi en jämn könsfördelning och mångfald.

Ansökan

För mer information kontakta Karin Hagman, 073 600 29 20. Facklig företrädare för Handels tjänstemannaklubb är Yvonne Ahlin, 070 736 60 61

Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv till ansokan@kommunal.se. Skriv ”Projektledare, kommunikation” i ämnesraden.

Skicka gärna in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen den 9 mars.

Lediga jobb