Aftonbladet ger felaktig bild av ombyggnaden av Metropol Palais

I Aftonbladets fortsatta artikelserie om Kommunal har en del frågor ställts och fler lär komma. En sådan fråga som vi tror kommer att dyka upp är den beslutade ombyggnaden av Metropol Palais källare. Därför går vi nu ut med information om vad ombyggnationen handlar om och vilken investering som gjorts.

HB Lyrans styrelse föreslog i mars 2015 en ombyggnation av Metropol Palais. Styrelsen hade försökt hitta en lokal för att kunna ta emot fler konferensmatgäster och en lösning var att utöka kapaciteten genom att bygga om Metropol Palais källare.

I Metropol Palais källare finns ett relativt stort utrymme som kan omvandlas till en konferensmatsal med plats för cirka 130 gäster. Utöver konferensmatsalen rör det sig om personalutrymmen, lager, kylrum, sophantering, teknikrum och liknande utrymmen som verksamheten är i behov av.

Syftet med investeringen är att skapa en lunchmatsal, fler konferensutrymmen och möjlighet att ta emot ett ökat antal gäster kvällstid från både företag och privatpersoner.
HB Lyrans styrelse föreslog under ledning av Anders Bergström att Kommunals förbundsstyrelse skulle anslå 25 miljoner kronor för ombyggnad av Metropol Palais.