Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Nytt avtal för poolverksamheten i Östersund

2015-04-14
Kommunal har tecknat ett nytt avtal för poolverksamheten i Östersund. Poolen utökas nu med fler anställda.

Från 30 mars 2015 börjar ett nytt avtal gälla för vikariepoolen i Östersund. Det nya avtalet innebär bland annat att Östersunds kommun kommer att förstärka poolverksamheten genom att anställa 20 nya medarbetare på visstidanställningar. En annan nyhet är att personalen medlemmar nu får möjlighet att välja när under dygnet de kan och vill arbeta från att tidigare arbetat på fasta scheman.

Utvärdering av avtalet under året

Tillsammans med personalen kommer avtalet kommer att följas upp under juni månad och utvärderas i september 2015. Därför är det viktigt att du som är anställd i poolen berättar för ditt arbetsplatsombud eller för det lokala facket, sektionen, om hur du upplever det nya avtalet.

Hör gärna av dig till Agnetha Danielsson, sektionsföreträdare, eller Maria Lövenius Gardell, arbetsplatsombud, med frågor eller input. Sektionen når du på telefon 010-442 70 00 eller e-post ostersund.m-norrland@kommunal.se.