Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Nu drar valarbetet igång!

Tobias Baudin, Kommunals förbundsordförande
Valupptakt
Kvinnor samtalar under valupptakt
Förtroendevalda på valupptakt
2018-02-01
Idag gick Kommunals valupptakt av stapeln på Marholmen. Ett hundratal förtroendevalda medlemmar hade samlats för att tillsammans kicka igång arbetet inför valet den 9 september.

Kommunal går till val på tryggare jobb, investeringar i välfärden och satsningar som ska stärka medlemmarna ekonomiskt. Målet är en socialdemokratiskt ledd regering som sätter Kommunals frågor i främsta rummet.

Det känns fantastiskt att kunna träffas så många. Nu ska vi utveckla den svenska modellen och stärka välfärden. Kommunal vill avskaffa allmän visstid och att resurserna i välfärden ska gå till fler anställda i vård, skola och omsorg istället för stora vinstutdelningar, säger Kommunals ordförande Tobias Baudin.

Under dagen gästades valupptakten av bland andra finansminister Magdalena Andersson och civilminister Ardalan Shekarabi.

- Under den senaste mandatperioden har Stefan Löfvens regering levererat tydliga resultat. Men arbetet för ett jämlikare Sverige har bara börjat. Jag ser fram emot en riktigt spännande valrörelse, avslutar Tobias Baudin.