Nominera till Årets fackliga hjältedåd 2021

Nominera till årets fackliga hjältedåd 2021
Foto: Magnus Skoglöf
2021-03-23
Årets fackliga hjältedåd är en utmärkelse som delas ut till en grupp eller en person som gjort en betydande insats inom facket det senaste året. Känner du någon som utfört ett fackligt hjältedåd det senaste året? Då kan du nominera hen till Årets fackliga hjältedåd 2021.

Unga fackliga företrädare gör dagligen skillnad på arbetsplatser, i människors vardag och samhället i stort. För att lyfta fram dessa insatser delar LO ut utmärkelsen Årets fackliga hjältedåd  där en speciell insats under det gångna året uppmärksammas lite extra.

Årets fackliga hjältedåd är en utmärkelse som delas ut till en grupp eller en person som gjort en betydande insats inom facket det senaste året. Kriterier för utmärkelsen är att gruppen eller personen varit aktiva inom något av LO-förbunden och är under 30 år. Vem som helst kan skicka in en nominering.

Lägg tid på din motivering, det är den som juryn kommer ta ställning till. Den 30 april stänger nomineringen och juryn påbörjar sitt arbete med att utse finalister och vinnare. Vinnaren tillkännages på LOs Ungforum den 26-27 maj 2021.

Ta chansen och nominera en hjälte!

TILL NOMINERINGSFORMULÄRET