Telefonproblem

Kommunal Direkt - för frågor om ditt arbetsliv - går inte att nå via telefon just nu. Felsökning pågår. Du kan alltid mejla oss.

Mycket ska beslutas och här är några av de som ska bestämma från Öst

Alla Kommunal Öst kongressombud
Här har vi Kommunal Östs Kongressombud
Foto: Marcus Pettersson
2016-05-25
Här har ni de ombud som är utsedda att representera Kommunal Öst på kommande förbundskongress som startar den 31 maj.

Kommunal Öst har valt 15 kongressombud som ska representera avdelningen på kongressen. De ska bland annat ta ställning till mängder av motioner som tar upp förbättringar i olika frågor som är angelägna i Kommunals verksamhet.

Amir Pourshrab, som är skötare inom socialtjänsten i Katrineholm, ska åka på sin första kongress och är mycket förväntansfull.

– Det ska bli mycket spännande att delta i kongressen. Det är ju här som Kommunals uppgifter framåt ska beslutas om. Amir Pourshrab, Kongressombud Kommunal Öst

För Amir är frågan om sex timmars arbetsdag den allra viktigaste att bevaka på kongressen.
– Jag har själv skrivit en motion om det och många andra har gjort det. Som jag ser det skulle sex timmars arbetsdag öka hälsotillståndet i landet. Det skulle minska stressen både i jobbet och på fritiden. Det skulle även minska arbetslösheten och i längden gynna hela samhället.
Dan Alf är undersköterska i Mjölby. Även han ska åka på sin första kongress.
– Den viktigaste frågan för mig är att vi kan välja en bra förbundsledning och återupprätta förtroendet för Kommunal. Det har lugnat sig nu jämfört med när mediegranskningen var som intensivast, då kom frågan upp på varje arbetsplatsbesök. Nu vill vi ha arbetsro igen, säger Dan Alf.

Text: Lilian Haraldsson

På bilden ovan ser ni ombuden från vänster: Mattias Lindman, Norrköping, Daniel Hermansson, Skänninge, Malin Svéda, Vingåker, Hans Elf, Motala, Linnea Andersson, Katrineholm, Margareta Leonardsson, Strängnäs, Amir Pourshrab, Katrineholm, Mona Larsson-Törnqvist, Nyköping, Jarmo Erkinmikko, Katrineholm, Suzanne Sjöqvist, Linköping, Pernilla Berglund, Eskilstuna, Dan Alf, Mjölby, Lena Lundkvist, Norrköping, Katarina Eriksson, Nyköping och Agneta Didriksson. Sturefors. Saknas på bilden gör Marika Olofsson, Gotland och Maj Karlsson, Förbundsstyrelsen.