Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller
Anpassa

Lönespecialist sökes till Kommunal

2017-03-17
Är du en lösningsorienterad, driven och positiv lönespecialist som söker en arbetsgivare som förstår värdet av en hälsosam balans i livet? Vill du bidra till att utveckla och effektivisera löneprocesserna hos Kommunal, då kan detta vara jobbet för dig!

Kommunal lägger stor vikt vid arbetsmiljön och tjänsten är placerad i trivsamma och fina lokaler i Sundbyberg. Detta är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Kommunal har nyligen implementerat HogiaLön Plus och är nu i startgroparna att förverkliga nya sätt att arbeta med löneprocessen. Här får du, med dina specialistkunskaper inom lön och tillsammans med platschefen, möjlighet att driva förbättringsarbetet i gruppen för att skapa nya rutiner, kvalitetssäkra processer samt effektivisera arbetssättet för att säkerställa hela löneprocessen.

Som lönespecialist kommer du att arbeta i en grupp som består av fyra löneadministratörer, där ni tillsammans ansvarar för hela löneprocessen gällande 19 organisationer och ca 850 anställda. Det innebär bland annat löneberedning, kollektivavtalsfrågor och tillämpningar av dessa i praktiken, internkontroller, utredningar, beräkningar, rättningar av lön med mera. Semester- och årsskifteshantering inkluderas också i denna roll. Lönegruppen du tillhör har en bred kompetens inom löneområdet och arbetar tillsammans för att lösa arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt och med fokus på bästa service till kunderna. Kommunal jobbar enligt arbetsmetoden "Lean".

Utbildning/Erfarenhet

För att lyckas i rollen som lönespecialist ser vi att du har en gedigen yrkeserfarenhet inom området samt en relevant påbyggnadsutbildning inom lön. Vi ser gärna att du är intresserad av nya tekniska lösningar, gillar att arbeta i olika system och har generellt goda IT kunskaper. Det kommer att krävas en nyfikenhet för lösningar och nytänkande kring systemfrågor, därför är erfarenhet inom HogiaLön plus mycket meriterande. Du är van att tolka olika kollektivavtal och vet hur du parametersätter lönearter utifrån dessa samt är väl insatt i lagstiftning och regelverk inom området. Att förstå hur arbetsmetoden Lean fungerar är viktigt för att kunna utföra arbetsuppgifterna på bästa sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som gillar förändringar, tar stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt och har förmåga att på ett positivt sätt samarbeta i gruppen. Du är givetvis även noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar många kontakter behöver du vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå och dessutom ha lätt att kommunicera med andra både skriftligen och muntligen. Självklart hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme och trivs att arbeta med såväl operativt som strategiskt.

Vi förutsätter att du som söker delar Kommunals värderingar. Kommunal arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill tillvarata de positiva effekter som en jämn könsfördelning och en ökad mångfald kan tillföra verksamheten.

Facklig företrädare för Handels tjänstmannaklubb är Janette Idman 010-442 73 51. 

Ansök senast 2017-04-06

Ytterligare information och ansökan

Rekryteringen sköts i detta fall av Poolia, ansökan sker via denna länk.

Kategorier

Lediga jobb