Kostnadsfri hjälp för dig som blivit utsatt för våld av nära anhörig

2016-11-15
Medlemmar i Kommunal och deras familjer som är utsatta för fysisk eller psykisk misshandel i sina hem kan få kostnadsfri hjälp från Kris- och traumacentrum.

Tack vare samarbete mellan Folksam och Kommunal är det möjligt för den, både kvinna och man, som blivit fysiskt och/eller psykiskt misshandlad av en nära anhörig att få professionell hjälp från Kris- och traumacentrum. Kris- och traumacentrum har legitimerade psykologer och psykoterapeuter som sedan länge arbetar med att stödja personer som drabbats av våld.

Tio stödsamtal

I överenskommelsen ingår tio kostnadsfria stödsamtal. Det är viktigt att känna till att det råder full sekretess. Ingen annan får reda på något av vad som sägs under samtalen med terapeuten.
Kris- och traumacentrum når du via telefon 020-95 38 27.
Kontakttelefonen är öppen vardagar mellan klockan 07:30 och 21:00.

Varje avdelning i Kommunal har en utbildad handledare som skapar uppmärksamhet kring våld i nära relationer. De hjälper utsatta vidare till kontakt med Kris- och traumacentrum samt med närliggande kvinnojourer.