Kommunal vann pris i 100wattaren!

Varje år prisar tävlingen 100wattaren kommunikation som fungerar och når många. I årets tävling tog Kommunal hem andraplatsen med kampanjen "Älskade assistent."

Älskade assistent
Foto: Kommunal

Med  ”Älskade assistent” ville Kommunal stärka relationen med yrkesgruppen personliga assistenter, ett utsatt yrke där många inte är anslutna till en fackförening. Därför bjöd man på Alla hjärtans dag in personliga assistenter runtom i landet till en digital föreläsning och yrkesträff.  Målet var att nå och engagera målgruppen och visa att Kommunal finns för dem, genom att erbjuda stöd och mervärde.

Det känns oerhört roligt att kampanjen uppmärksammats. Personliga assistenter gör ett väldigt viktigt arbete och behöver synas mer. De är värda att hyllas varje dag!

Det säger Sara Öhman, projektledare på Kommunal.

Juryns motivering: En finstämd hyllning till de som sällan syns. Perfekt placerad på Alla hjärtans dag sätter årets 75-wattre fokus på de som hjälper andra till ett bättre liv. Här öppnas ett fönster på glänt och vi får en glimt av genuin vänskap och uppskattning. Resultatet? Skyhögt engagemang där Facebook fylldes av människor som ville visa sin uppskattning.

Här kan du se en av kampanjfilmerna med Kevin

Mer information om 100-wattaren