Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal söker Kontorsvärdinna/kontorsvärd till Kommunal Sydost

Tre personer i positiv diskussion
Foto: Kommunal
2019-09-11
Kommunal är ett fackförbund med över en halv miljon medlemmar. Vi finns till för att tillvarata medlemmarnas intressen på arbetsmarknaden och i samhällslivet i övrigt. Vill du vara en viktig kugge i Kommunals fortsatta utveckling och trivs att arbeta med serviceinriktade arbetsuppgifter? Kommunal Sydost söker nu dig som vill arbeta som kontorsvärdinna/kontorsvärd på vår avdelning.

Arbetsuppgifter

Som kontorsvärdinna/kontorsvärd söker vi dig som vill arbeta i en bred serviceinriktad roll där du ger stöd och service till våra anställda och förtroendevalda. Du kommer att arbeta inom vaktmästeriet med olika arbetsuppgifter kopplat till avdelningens utbildningar.  Arbetsuppgifter som ingår i denna tjänst är bland annat att göra beställningar och hantera inköp, ombesörja våra deltagare på utbildningstillfällen med mat och fika, ansvara för att utbildningslokalerna fungerar, samt diverse övriga vaktmästerisysslor så som kontakter med leverantörer, post- och pakethantering. I denna tjänst ingår en del tyngre lyft.

Kunskap och erfarenhet

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete med serviceinriktade arbetsuppgifter, gärna i en liknande roll. Med fördel har du god datavana samt ett intresse för IT. Då tjänstens innehåll innebär många kontakter både internt och externt förutsätter vi att du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift. Tjänsten förutsätter B-körkort. Har du erfarenhet av att arbeta i en idéburen organisation betraktas det som meriterande.

Som person kan du snabbt sätta dig in i verksamhetens skiftande behov och möta upp med god service. Då du i din roll kommer att ha många kontakter söker vi dig som är serviceinriktad och som gillar att ge det lilla extra och sprida glädje runt omkring dig. Du är flexibel, prestigelös och är beredd på att kavla upp armarna efter behov. Du är även en strukturerad, ordningssam och ansvarstagande person. Då arbetet oftast självständigt är du trygg med att ta egna initiativ då situationen kräver. Vi förutsätter att du som söker delar Kommunals värderingar.

Förutsättningar för tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på Kommunal Sydost avdelningskontor i Växjö, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns med Handelsanställdas förbund.

Övrigt

Kommunal arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV, senast 25 september, till sydost@kommunal.se , Märk din ansökan ”Kontorsvärd/Kontorsvärdinna Kommunal Sydost”.

Anmäl ditt intresse för tjänsterna snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan!

För mer information, vg kontakta administrativ chef, Krister Marklund, 010-4427905. Facklig företrädare för Handelsanställdas förbund: Anders Lundell: 010-4508201.

Lediga jobb