Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal Norrbotten har utsett årets arbetsplats-och skyddsombud

Årets arbetsplatsombud Margareta Sandström
Foto: Kommunal
Årets skyddsombud Annika Engman
Foto: Kommunal
2015-12-16
Att vara arbetsplatsombud och skyddsombud är ett otroligt fint och viktigt uppdrag. Att bli utsedd av sina kollegor att vara den som bland annat ger hjälp och stöd, eller jobbar för att arbetsmiljön ska vara så bra och säker som möjligt, är på alla sätt ett hedersuppdrag.

Årets arbetsplatsombud heter Margareta Sandström och arbetar på Sunderby sjukhus. Margareta har haft sitt uppdrag i många år och har ett stort förtroende, inte bara på sin arbetsplats utan även ute i länet som Kommunals representant i samverkansgrupper. Hon visar ett stort engagemang och fick igång ett oerhört intresse bland yngre medlemmar att skriva motioner i våras.

Årets skyddsombud heter Annika Engman och arbetar på Tallviksgårdens äldreomsorg i Överkalix. Med stor empati, mod och styrka driver Annika de fackliga frågorna. Hon har en oändlig energi och kraft att arbeta för bättre arbetsmiljö för alla på arbetsplatsen.

Stort grattis Margareta och Annika!