Ingen familjedag på Gröna Lund i år

2017-08-14
Kommunal Stockholms län har tidigare haft ett par familjedagar på Gröna Lund, sommaren 2014 och hösten 2016, som varit mycket uppskattade. I år blir det dock ingen familjedag på Gröna Lund.

Avdelningsstyrelsen måste varje år prioritera vad medlemmarnas avgifter ska användas till. För 2017 har styrelsen valt att lägga allt krut på att få avdelningens ekonomi i balans och satsa på den fackliga kärnverksamheten. Vilket bland annat innebär att teckna kollektivavtal, leverera god professionell facklig service oavsett arbetsgivare och stärka våra förtroendevalda på arbetsplatserna

Om och när avdelningsstyrelsen beslutar om en ny familjedag på Gröna Lund kommande år kommer vi att gå ut med det i god tid i våra kanaler som till exempel kommunal.se, vår Facebooksida och i nyhetsbrev. Får du inte vårt nyhetsbrev kan det bero på att vi inte har din e-postadress. Du kan själv lägga till den om du går in på Mina sidor här på kommunal.se.