Framtidsvisioner och årsplanering på Kommunal Vänervästs representantskapsmöte

Representantskap Vänerväst
Foto: Kommunal
2019-11-22
Den 14 november träffades representantskapet i Kommunal Vänerväst för höstmöte i Lidköping.

Under förmiddagen fick ombuden diskutera framtiden för Kommunal. Kongressen har tagit beslut om att vi ska vara 600 000 medlemmar i Kommunal år 2030 och ombuden fick diskutera hur vi ska nå det målet.

Efter framtidsdiskussionerna började mötet. Ombuden tog beslut om budget och verksamhetsplan för 2020. Under 2020 kommer vi bland annat att arbeta med aktiviteter kopplade till avtalsrörelsen, fortsatt prioritera värvning, facklig utbildning och att få fler aktiva arbetsplats- och skyddsombud. Ett förslag lades på att satsa mer på facklig politisk utbildning nästa år och mötet beslutade att 50 personer i avdelningen ska gå en sådan utbildning under 2020.

Autogirokampanj

Vi hade också en autogirokampanj under dagen där Robert Darelius, vårt organiserande fackliga ombud,  fanns på plats för att hjälpa ombuden att byta till att medlemsavgiften dras via autogiro. Att betala via autogiro är bra för miljön för att vi slipper skriva ut inbetalningskort och skicka ut, det är tidseffektivt för medlemmen och dessutom blir det inga fel om du är sjukskriven eller på annat sätt borta från ditt jobb.

Vänerväst