Final i Cup Kommunal!

Torsdagen den 28 juni möts framtidens stjärnor i finalen av Cup Kommunal. Det är en distriktsturnering för flickor 16 år. Alla i svenska damlandslaget har spelat i turneringen och det betyder att vi lär se många nya fotbollsproffs under finalmatchen i Halmstad.

Fotboll är en bred sport, som engagerar många medlemmar. Därför tycker Kommunal det är viktigt att tjejer och killar ska spela fotboll på lika villkor! Pia Sundhage brinner också för frågan och skickar här med en passning till tjejerna som tävlar. Imorgon möts Östergötland och Ångermanland i finalen som spelas på Halmstad Arena klockan 19:15.

I fotbollen premieras killar framför tjejer i sådant som tränings- och matchtider. Det är ingen smart modell, menar Kommunals förbundsordförande Tobias Baudin, i en debattartikel i Hallandsposten.

Läs hela artikeln här.

Det är dags för jämställdhet - både på och utanför planen!