Telefonproblem

Kommunal Direkt - för frågor om ditt arbetsliv - går inte att nå via telefon just nu. Felsökning pågår. Du kan alltid mejla oss.

Facklig demokrati i sin ädlaste form

2017-01-31
Det var en gemytlig stämning när Sektion Nordost bjöd in till Årsmöte. Många val skulle göras och i sann demokratianda yrde valsedlarna i lokalen under mötet.

Årsmöte Kommunal Sektion Nordost 2017

Häromveckan var det uppemot 90 medlemmar som ville delta och bestämma vilka som skulle röstas in för olika uppdrag under kvällen för Kommunal Östs Sektion Nordost. Några röstade för första gången och många hade varit med förr. Det var ett annorlunda upplägg under kvällen där god mat varvades med röstning. Men det smarta draget gjorde att årsmötet inte drog in på småtimmarna utan höll sig inom rimlig tid för oroliga stillasittande ben.

Petra Lindqvist som blev vald till ordförande för Kommunals Sektion Nordost närmaste två åren var nöjd med kvällen. Hon var märkbart stolt över äran att få bli vald till ordförande för sektionen och tackade för förtroendet att bli förtroendevald.

Öst Nordost