Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Assistent till Kommunal Vänerväst med placering i Alingsås

2017-02-16
Vi söker nu en assistent på grund av pensionsavgång. Vill du vara en viktig kugge i Kommunals utveckling? Motiveras du av viljan att förbättra administration? Vi söker dig som vill verka som assistent på Kommunal Vänerväst med placering i Alingsås.

Arbetsuppgifter

Som assistent i Kommunal Vänerväst erbjuder vi dig en varierande roll.
Arbetsområdet omfattar diverse administrativa arbetsuppgifter med fokus på att vara ett stöd för ombudsmännen på avdelningen. Det innefattar bland annat att samordna ombudsmännens planering, bokning och förberedelse av kurser, uppföljning, ärende- och fakturahantering, ev. resebokningar, att skriva minnesanteckningar samt koordinera och diarieföra ärenden.  Du ingår i en arbetsgrupp om ytterligare sex assistenter och en kommunikatör.

Kunskap och erfarenhet

Vi söker dig som har utbildning med inriktning inom administration eller motsvarande. Arbetet kräver att du har god datorvana. Du har också god planeringsförmåga samt förmåga att samverka med andra. Du bör snabbt kunna stätta dig in i arbetsuppgifter respektive nya datorsystem och inte vara obekväm med många uppdragsgivare. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har erfarenhet av förändringsarbete.

Personliga egenskaper

Du har en problemlösande attityd med viljan till ständig förbättring. Du är serviceinriktad och ser det som din uppgift att tillgodose andras behov, är noggrann, flexibel och strukturerad. Du delar självklart Kommunals värderingar. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Förutsättningar för tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid från och med 1 maj 2017 eller efter överenskommelse. Tjänsten är placerad på Kommunal Vänerväst i centrala Alingsås. Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns med Handelsanställdas förbund.

Övrigt

Kommunal arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Avdelningen arbetar också med att bli HBTQ-certifierad.

Ansökan

För mer information kring tjänsten, kontakta administrativ chef Ena Tesnjak, telefon 010-442 84 90. Facklig företrädare för Handelsanställdas tjänstemannaklubb är Christina ”Kicki” Frisk, telefon 010-442 85 70. Vi arbetar med löpande rekrytering vilket kan innebära att tjänsten tillstätts innan annonsens utgång.

Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV till ena.tesnjak@kommunal.se senast den 28 februari 2017. Märk din ansökan ”Ansökan Assistent”.

Kommunal är ett fackförbund med över en halv miljon medlemmar. Vi finns till för att tillvarata medlemmarnas intressen på arbetsmarknaden och i samhällslivet i övrigt.