Alla i damlandslaget har spelat i Cup Kommunal - dags för ny final

Lotta Schelin, Hedvig Lindahl och Kosovare Asllani har alla gemensamt att de har deltagit i Cup Kommunal. Det är faktiskt så att alla spelare i svenska damlandslaget har spelat i denna turnering. I år spelas finalen mellan Stockholm och Göteborg den 28 juni kl 19.00 på Halmstad Arena.

Cup Kommunal är en distriktsungdomsturnering som vänder sig till flickor 16 år. Vägen till final är lång. Gruppspelet började redan i oktober 2016, därefter blir det kval till slutspelet, slutspel och i början av juni spelades semifinalerna. Stockholm vann över Västerbotten med 2-1 och Göteborg tog sig till final genom att slå Västmanland med 3-2.

Turneringen är inne på sitt 36:e år och Skåne är det mest framgångsrika distriktet i Cup Kommunal med elva titlar. Stockholm, har chansen att vinna sin åttonde titel medan Göteborg har en seger tidigare. Göteborg har tagit sig till final obesegrade medan Stockholm förlorade premiärmatchen i gruppspelet och tvingades till ett extrakval för att vinna gruppen.

Matchen går att se direkt på https://svffplay.solidtango.com/live/goteborg-stockholm-final-cup-kommunal